اعلام آمادگی ایران برای مبارزه علیه تروریسم با افغانستان

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در حاشیه ششمین کنفرانس پروسه استانبول- قلب آسیا با داکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار هر دو جانب در مورد گسترش بیشتر مناسبات و همکاری های اقتصادی میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تروریسم و افراطیت را برای کشورهای منطقه خطر مشترک دانست و خاطرنشان کرد که افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و ایران در این راستا به هرگونه همکاری با افغانستان آماده است.

رئیس جمهور غنی در این دیدار، گفت که برای توسعه اقتصاد و تجارت باید ایجاد تاسیسات در بندر چابهار تسریع و عملی گردد. وی افزود که در جریان سفرهای مقامات دو کشور، یک هیات دو جانبه به منظور عملی کردن تعهدات میان افغانستان و ایران به شمول چابهار تعیین گردد، تا در مورد چگونگی عملی نمودن تعهدات انجام شده، بحث و گفتگو نمایند.

همچنین داکتر ظریف گفت که در ماه آینده تحت ریاست وی، یک هیات کشورش به افغانستان سفر می کند و در مورد راه های عملی نمودن تعهدات ایران و افغانستان با مقامات افغان صحبت خواهد کرد.

محمد اشرف غنی با اشاره به روابط تاریخی افغانستان و ایران، گفت که همکاری و مناسبات نیک میان کشورهای ما برای ثبات و انکشاف اقتصادی منطقه مفید است.

گفتنی که آقای غنی پس از  سفر سه روزه اش به امارات متحده عربی و هند دیشب به کشور بازگشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *