اعضای شورای ولایتی روی طرح نظارتی توافق کردند

اعضای شورای ولایتی و اداره مستقل ارگانهای محلی افغانستان روز شنبه پس از یک نشست متشرک روی طرح نظارتی شورای ولایتی در ادارات دولتی کشور به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، براساس این طرح شوراهای‌ولایتی در عرصه های تطبیق پلان‌انکشافی ولایت و مصرف‌بودجه، روند تطبیق پروژه‌های بازسازی وعرضه‌خدمات از کارکردهای ادارات محلی نظارت می کنند.

نشست‌ مشترک اداره مستقل ارگانهای محل و نماینده‌های شوراهای‌ولایتی از ۳۴ ولایت کشور در کابل برگزار شد و آنها روی طرح “تعریف چگونگی نقش‌نظارتی شوراهای‌ولایتی” به توافق رسیده اند.

این نشست به ریاست ” متین بیک” سرپرست اداره مستقل ارگانهای محلی برگزار شد که پس از گفت وگوهای‌مفصل و درج نظریات نماینده‌های شوراهای‌ولایتی در طرح پیشنهادی جامعه مدنی به توافق رسیدند.

طرح پیشنهادی چگونگی نظارت اعضای شورای های ولایتی در ادارات دولتی افغانستان از سوی جامعه مدنی به ریاست جمهوری ارایه شده بود.

متین بیک، سرپرست اداره مستقل ارگانهای محلی خطاب به نماینده‌های شوراهای‌ولایتی گفت که این‌طرح براساس قوانین افغانستان تدوین شده و در آن نقش‌نظارتی شوراهای‌ولایتی مشخص ده است.

وی گفت: اداره ارگانهای محلی منحیث نهاد مسئول انسجام امور شوراهای‌ولایتی و حکومت در کل با نقش‌نظارتی شوراهای‌ولایتی موافق است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری اسلامی افغانستان هفتۀ گذشته، اداره مستقل ارگانهای محلی را مؤظف نموده بود که در مدت دو الی سه هفته، طرح تعریف چگونگی نقش‌نظارتی شوراهای‌ولایتی را تدوین و با نماینده های شوراهای‌ولایتی درمیان بگذارد.

این طرح بعد از تکمیل شدن برای طی مراحل بعدی با مقام عالی ریاست جمهوری کشور فرستاده می شود.

گفتنی است مجلس نمایندگان افغانستان اخیرا در طرح تعدیل شده قانون شوراهای‌ولایتی، نقش‌نظارتی آنها را نه پذیرفت و در پی این فیصله، شوراهای‌ولایتی دفاتر خودرا به رسم اعتراض مسدود نمودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *