اعضای شورای علمای افغانستان علیه پاکستان اعلام جهاد کردند

علما پایگاهاعضای شورای علمای افغانستان طی گردهمایی در کابل در برابر پاکستان اعلام جهاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای شورای علما در منطقۀ شاه‌شهید کابل، جایی که یک هفته پیش یکی از مرگ‌بارترین انفجارها رخ داد گرد هم آمده و حمله‌های اخیر در کشور را نکوهش کردند.

این علما ضمن این که پاکستان را متهم به دست‌داشتن در حمله‌های اخیر در کشور کردند، جهاد را در برابر این کشور اعلام داشتند.

مولوی احمد گل، یک‌تن از اعضای شورای علما خطاب به کسانی که خون مردم را می‌ریزانند گفت که این مردم مسلمان هستند و بگذارید آرام زندگی کنند.

او خاطرنشان ساخت که استخبارات پاکستان و ارتش پنجابی این کشور ظالم هستند و علما در برابرشان آمادۀ جهاد هستند.

پیش از این حکومت افغانستان نیز با انتقاد شدید از پاکستان این کشور را به دست‌داشتن در حمله‌های اخیر در افغانستان و حمایت از هراس‌افگنان متهم کرد. رییس جمهور غنی هم‌چنان در دیدار با شماری از علما، بزرگان قوم و نماینده‌گان مردم در مجلس خواستار اجماع سیاسی، به ویژه علما شد.

این در حالی‌ست که امروز یک هیئت افغان با حضور مقام‌های ارشد کشور به خاطر گفت‌گو با مقام‌های پاکستانی وارد این کشور شدند.

هم‌چنان پیش از این سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان حمله‌های هراس‌افگنانه در کابل را نکوهش و هرگونه دست‌داشتن پاکستان را در آن رد کرده بود.

با این حال هیئت گفت‌گوکنندۀ افغانستان به پاکستان رفته و با در نظرداشت گفته‌های رییس جمهور غنی مبنی بر این‌که چگونه‌گی روابط افغانستان و پاکستان بسته‌گی به اقدامات هفته‌های آیندۀ اسلام‌آباد دارد، مشخص نیست ادامۀ تیره‌گی روابط دوکشور به کجا خواهد انجامید.

Author

About Author