اعضای جدید کمیسیون شکایات انتخاباتی مراسم تحلیف را بجاآوردند

اعضای جدید کمیسیون شکایات انتخاباتی مراسم تحلیف را در حضور حامد کرزی رئیس جمهوری کشور، بجا آوردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  این مراسم صبح امروز (۲۸ سنبله) در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد و  در آن فضل الهادی مسلمیار رئیس مجلس سنا و بهاوالدین بها عضو دادگاه عالی کشور(ستره محکمه) و رئیس دیوان جزای عمومی دادگاه عالی حضور داشتند.

ریدا عظیمی، عبدالستار سعادت، عزیزالله آریافر، نادر محسنی و پیغمبرقل دوغن، اعضای جدید کمیسیون شکایات انتخاباتی که مطابق قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت های کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی توسط رئیس جمهور بحیث اعضای جدید کمیسیون شکایات انتخاباتی تعیین شده اند، حلف وفاداری یاد کردند.

آنها سوگند یاد کردند که تمام وظایف محوله شانرا بحیث اعضای کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی با صداقت، ایمانداری، استقلال و بی طرفی کامل و غیر جانبدارانه مطابق احکام قانون اساسی  افغانستان، قانون انتخابات و سایر قوانین نافذه، انجام میدهند.

پس از مراسم تحلیف، رئیس جمهوری کشور ضمن تبریکی به اعضای جدید کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت که شما یک وظیفه بسیار مهم و حیاتی را بدوش گرفتید و زیر دید و چراغ ملت  افغانستان قرار دارید.

حامد کرزی افزود: شما در حقیقت یکجا با کمیسیون مستقل انتخابات می توانید ملت افغانستان را به سر منزل مقصود که ثبات و آرامش است، برسانید.

رئیس جمهور از طرف خود و دولت افغانستان اطمینان داده گفت که در وظایف کمیسیون شکایات انتخاباتی هیچگاهی مداخله نخواهد کرد، ولی آرزو دارد که کمیسیون شکایات انتخاباتی امور خویش را با صداقت و ایمانداری به خیر این مملکت بدون هیچگونه دیدگاه و مداخله سیاسی و بدون پذیرفتن مداخلات سیاسی از بیرون اداره، به پیش ببرد.

رئیس جمهور به اعضای جدید کمیسیون شکایات انتخاباتی تاکید کرده گفت که همکاری میان اعضای این کمیسیون به نفع ملت افغانستان است.

در اخیر پیغمبرقل دوغن یکتن از اعضای جدید کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت که با سوگندی که یاد کردیم امیدواریم به توفیق خداوند کاری را انجام دهیم که حق به حقدار برسد و حق تلفی صورت نگیرد.

وی تاکید کرده گفت که مطابق آرمان ملت افغانستان و با در نظرداشت قانون اساسی کشور وظایف خود را به طور شفاف، سالم و بی طرفانه انجام خواهیم داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *