اعزام گسترده نیروهای جنبش مردمی انصارالله یمن برای تصرف عدن

نیرهای جنبش مردمی انصارالله یمن و نیرهای هوادار علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق این کشور برای آزدسازی و تصرف عدن عازم جنوب این کشور شدند.

نیرهای جنبش مردمی انصارالله یمن و نیرهای هوادار علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق این کشور برای آزدسازی و تصرف عدن عازم جنوب این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شمار زیادی از نیروهای جنبش انصارالله و نیروهای هوادار علی عبداالله صالح رییس جمهوری سابق یمن، روز یکشنبه برای تصرف شهرعدن در جنوب این کشور، از منطقه زنگبار در ولایت ابین روانه این شهر شدند.

دست کم ۳۸ تن از نیروهای انصارالله و نیروهای هوادار علی عبدالله صالح در شهر بیجان در شمال ولایت شبوه بر اثر حمله مسلحانه افراد قبایل کشته شدند و ۱۱ تن نیز در جریان درگیری کمیته های مردمی در ولایت ابین به قتل رسیدند.

این حمله در حالی است که طیاره های ائتلاف موسوم به توفان قاطعیت (به رهبری عربستان سعودی)، خطوط کمک رسانی نیروهای انصارالله را که از ولایت البیضا به سوی بیجان در حرکت بودند، بمباران کردند.

منابع یمنی همچنین گفتند که جنگنده های ائتلاف موسوم به توفان قاطعیت روز یکشنبه اهدافی را در پایگاه نظامی الدیلمی در صنعا بمباران کردند.

طیاره های ائتلاف از سوی دیگر اردوگاه نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن در مناطق الصمع، أرحب و مقر فرماندهی گارد ریاست جمهوری را که توسط فرزند وی اداره می شود، بمباران کردند.

طیاره های ائتلاف عربی همچنین برای حمایت از دولت مستعفی و فراری عبد ربه منصورهادی، باند فرودگاه بین المللی صنعا را برای نخستین بار بمباران کردند.

این در حالی است که یک مقام نظامی یمن گفت ۱۵ نفر در پی حملات هوایی ائتلاف عربی به مواضع انصارالله در صنعا کشته شدند.

همچنین در جریان بمباران پایگاه نظامی الدیلمنی توسط ائتلاف عربی، شماری از طیاره های مستقر در این پایگاه نیز منهدم شد.

Author

About Author