اعدام ۷۰۰ شهروند سوری توسط گروه داعش

دیده بان حقوق بشر سوریه از جنایت هولناک دیگری به دست گروه تروریتسی داعش پرده برداشت و اعلام کرد که این گروه ظرف دو هفته گذشته حدود ۷۰۰ تن از اعضای قبیله “شعیطات” در شمال شرق سوریه را اعدام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شبکه خبری سوریه نیوز گزارش از منبع دیده بان حقوق بشر این کشور،  اعدام ۷۰۰ شهروند سوری توسط داعش را اعلام کرده است.

براساس این گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: “گروه دولت اسلامی” (داعش) ظرف دو هفته گذشته بیش از ۷۰۰ تن از اعضای قبیله سنی مذهب شعیطات را در ولایت دیرالزور واقع در مرز سوریه با عراق اعدام کرد که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بودند.

به گزارش فعالان سوری، جاده های شهرک‌های “کشکیه”، “غرانیج” و “أبوحمام” پس از ورود اعضای گروه داعش پر از اجساد و خون‌های اعضای عشیره شعیطات شده و گروه داعش برخی خانه‌ها را غارت کرده است.

شخصیت‌های برجسته شعیطات در نوار ویدیویی از ابوبکر بغدادی خواسته‌اند که اعضای این عشیره را عفو کند. آنها همچنین دولت اسلامی را تایید کرده‌اند.

فعالان سوری از عدم توجه بین‌المللی به اقدامات داعش در سوریه و کشتن سوری‌ها در دیرالزور و تمرکز جامعه بین‌المللی بر آواره شدن ایزدی‌ها در عراق شکایت کرده‌اند.

حملات داعش به ریف دیرالزور موجب آواره شدن بیش از ۳۰۰۰ تن شده است.

همچنین روزنامه مصری الیوم السابع نوشت: اعضای داعش سه روستا در شمال سوریه را در پی پیشروی به سمت مقرهای مخالفان سوری تصرف کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تکفیری‌ها به روسته مالد در نزدیکی شهرک مارع در استان حلب حمله کردند.

یک فعال سوری نیز گفته است که داعشی‌ها همچنین دو روستای حمیدیه و سنبل را در نزدیکی مارع به تصرف خود درآورده‌اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *