اعدام ۱۲ مجرم در شهرهای مختلف پاکستان

صبح امروز (سه شنبه) ۱۲ مجرم و قاتل در شهرهای مختلف پاکستان به دار آویخته شدند.

صبح امروز (سه شنبه) ۱۲ مجرم و قاتل در شهرهای مختلف پاکستان به دار آویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هفت شهر پاکستان شامل روالپندی، کراچی، میانوالی، گوجرانواله، جهنگ، فیصل آباد و مولتان امروز شاهد به دار آویخته شدن ۱۲ مجرم خطرناک بودند.

فردا نیز قرار است ۱۱ نفر دیگر از این مجرمین در پاکستان اعدام شوند.

دولت پاکستان که سه ماه پیش ممنوعیت مجازات اعدام را فقط برای تروریست ها لغو کرده بود، از حدود یک هفته پیش این ممنوعیت را در خصوص تمام افراد محکوم به مرگ لغو کرد و پیش بینی می شود روند اعدام ها در این کشور افزایش یابد.

دولت پاکستان یک روز بعد از حمله تروریستی روز ۲۵ قوس سال جاری به مکتب پیشاور که موجب کشته شدن بیش از ۱۳۰ دانش آموز شد، دستور داد تا ممنوعیت حکم اعدام علیه تروریست ها لغو شود. حکم اعدام در پاکستان طی چند سال اخیر به دلیل فشارهای خارجی و برخی نهادهای بین المللی متوقف شده بود.

ممنون حسین رییس جمهوری پاکستان بنا به توصیه محمد نواز شریف نخست وزیر این کشور، به تمام وزارتخانه های امور داخلی ایالت های پاکستان دستور داده است تا حکم اعدام تمام مواردی را که درخواست عفو آنها از سوی ریاست جمهوری رد شده است، اجرا کنند.

به گزارش این روزنامه به نقل از یکی از مقامات رسمی که نخواسته نامش فاش شود، به وزارت کشور پاکستان دستور داده شده است تا حکم اعدام بیش از هشت هزار زندانی محکوم به مرگ در زندان های سراسر این کشور را اجرا کند.

طی سه ماه اخیر، بیش از بیست نفر به جرم دست داشتن در حملات تروریستی در پاکستان به دار آویخته شده اند.

Author

About Author