اعدام یک تروریست دیگر در پاکستان

مقامات پاکستانی در شهر پشاور صبح امروز چهارشنبه یک تروریست دیگر را به دار آویخت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این فرد که ‘نیاز محمد’ نام داشت، به دلیل دست داشتن در حمله تروریستی ناکام سال ۲۰۰۳ علیه ‘پرویز مشرف’ حاکم نظامی پیشین پاکستان، مجرم شناخته شده بود.

‘نیاز محمد’ هفتمین تروریستی است که در طول حدود یک هفته اخیر، به رغم اعتراض های برخی دولت های غربی و نهادهای بین المللی به روند جدید اعدام ها در پاکستان، به دار آویخته می شود.

روز های گذشته نیز شش نفر دیگر از افرادی که به دلیل دست داشتن در حملات تروریستی ناکام علیه پرویز مشرف در سال ۲۰۰۳ و نیز حمله تروریستی به پایگاه های ارتش در سال ۲۰۰۹ مجرم شناخته شده بودند و از سال های گذشته در زندان بسر می بردند، اعدام شدند.

پاکستان در نظر دارد افرادی را که در گذشته سعی در هدف قراردادن مقامات و پایگاه های ارتش را حملات تروریستی داشته اند، در صدر فهرست اعدام ها قرار دهد و این موضوع می تواند، علاوه بر تاکید بر اقتدار و جایگاه بالای ارتش در این کشور، هشداری برای تروریست هایی باشد که نقشه حمله به مراکز و مقامات ارتشی را در سر می پرورانند.

‘محمد نواز شریف’ یک روز پس از وقوع حمله تروریستی مرگبار به مکتبی در شهر پیشاور که منجر به کشته شدن بیش از ۱۴۵ دانش آموز شد، از سر گرفته شدن حکم مجازات مرگ را برای افرادی که در حملات تروریستی در این کشور دست داشته اند، تصویب کرد.

اجرای حکم مجازات مرگ در پاکستان در سال های گذشته رایج بود اما به دلیل فشارهای بین المللی از سوی دولت ها و نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر، دولت پاکستان در سال ۲۰۰۸ میلادی اجرای اینگونه احکام را ، حتی در مورد تروریست ها، به حالت تعلیق درآورد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *