اعدام ده ها شورشی در سوریه

شورشیان  دولت اسلامی عراق و شام، وابسته به القاعده،  در درگیری در سوریه  ده‌ها شورشی رقیب را اعدام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروه به اصطلاح ناظر حقوق بشر در سوریه روز یکشنبه (۲۲ جدی) اعلام کرد، این  افراد دو روز قبل در ولایت “الرقه” واقع در شمال شرق سوریه اعدام شدند.

یک عضو گروه به اصطلاح ناظر حقوق بشر سوریه که خواست نامش فاش نشود، گفت بیش از یکصد شورشی از جبهه النصره وابسته به القاعده و گردان “احرار شام ” در این  درگیری‌ها اعدام شدند.

این عضو گروه به اصطلاح ناظر حقوق بشر در سوریه گفت: حدود ۷۰ جسد که بیشتر آن‌ها از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفته بودند، جمع آوری  و تحویل شفاخانه  ملی الرقه شدند.

درهمین حال گفته می‌شود که شورشیان دولت اسلامی شام وعراق کنترل بیشتر بخش‌های شهر الرقه را به دست گرفته‌اند، این گروه شورشی ماه‌هاست که الرقه را مقر خود قرار داده است.

در هفته  اخیر درگیری میان گروه‌های شورشی مورد حمایت خارجی در مناطق شمال سوریه شدت گرفته است.

به گزارش گروه به اصطلاح ناظر حقوق بشر سوریه، دستکم ۷۰۰ نفر از جمله غیرنظامیان در جریان ۹ روز درگیری میان گروه‌های شورشی در سوریه کشته شده‌اند.

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس بر اساس اسناد وزارت دفاع این کشور گزارش داده است، حدود یکصدهزار شبه نظامی در سوریه فعال  هستند.

بر اساس گزارش این روزنامه که بر پایه ارزیابی‌های اطلاعاتی و مصاحبه با خود شبه نظامیان است، شبه نظامیان از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه به یک هزار گروه تقسیم شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *