اعدام بیش از ۳۸۰۰ نفر توسط گروه داعش در سوریه

داعش اعدامتشکل سیاسی حقوقی موسوم به سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش تاکنون بیش از ۳۸۰۰ نفر به شمول ۲۱۱۴ غیرنظامی را در سوریه اعدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروه تروریستی داعش از آغاز خلافت خودخوانده “ابوبکر البغدادی” در شهر الرقه سوریه تاکنون ۳۸۹۵ نظامی و غیرنظامی را در شهرهای مختلف این کشور اعدام کرده است.

پایگاه رسمی سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه (وابسته به ائتلاف مخالفان سوری)، گزارش داد که تروریست های داعش از طی ۱۹ ماه گذشته (سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶) دست کم ۳۸۹۵ نفر را در ولایت های مختلف سوریه از جمله دیرالزور، دمشق، حلب، رقه، حسکه و حمص اعدام کرده اند.

گفتنی است که در میان شهروندان غیرنظامی، ۱۱۶ زن و ۷۸ کودک نیز شامل هستند.

همچنین گروه تروریستی داعش طی دوره ۱۹ ماهه حدود ۱۸۰۰ نظامی و شبه نظامی را نیز اعدام کرده اند که ۱۰۸۸ نفر از آنها جزو افسران و سریازان ارتش سوریه و شبه نظامیان وفادار به بشار اسد، ۴۲۲ نفر از آنها از اعضای خود داعش و ۲۶۱ نفر عضو سایر گروههای تروریستی فعال در سوریه بوده اند.

بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، جلادان داعش تنها در یک ماه اخیر ۱۸۸ نفر را در مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی در سوریه اعدام کرده اند که ۱۳۳ نفر از اعدام شدگان، غیرنظامی بوده اند.

Author

About Author