اعتصاب کاری در شفاخانه های یونان به نشانه اعتراض

کارکنان شفاخانه های یونان به نشانه مخالفت با سیاست دولت در قبال ساختارکاری این بخش و مراکز درمانی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اتحادیه کارکنان شفاخانه های یونان اعلام کرد: کارکنان شفاخانه ها به نشانه مخالفت با سیاست های دولت درقبال مراکز درمانی و ساختار کاری این مراکز امروز دست از کار کشیده اند.

این اتحادیه همچنین اعلام کرد: کلیه کارکنان شفاخانه های شهر آتن و حومه به نشانه مخالفت با طرح اصلاحات در ساختار کاری شفاخانه ها بعدازظهر روز چهارشنبه در مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده و دست به تظاهرات اعتراضی می زنند.

این اتحادیه اضافه کرده است: در حالی که مراکز درمانی با کمبود بودجه و نیروی انسانی روبرو هستند و کارکنان شفاخانه ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند، دولت با ارایه طرح اصلاحات در ساختار کاری شفاخانه ها و واگذاری بخشی از تاسیسات و نیروی کار آن به بخش خصوصی، باعث لطمه فراوانی به کار شفاخانه ها خواهد زد.

دولت یونان به منظور صرفه جویی در هزینه های دولتی، با ارائه طرحی مبنی بر واگذاری به بخش خصوصی، در نظر دارد بخشی از سیستم اداری مراکز درمانی این کشور را به شرکت های خصوصی واگذار کند.

وزارت صحت عامه و همبستگی یونان اعلام کرد: بیمه های تامین اجتماعی هزینه های آزمایش تست پاپ برای بانوان بالای ۶۵ سال و آزمایش پروستات مردان را پرداخت نخواهد کرد، بنابر این هزینه های این نوع آزمایشها را شهروندان بایستی خود پرداخت کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *