اعتصاب کاری مسئولان وکارمندان تلویزیون ملی درغور

کمیته مصوونیت خبرنگاران افغانستان مسوولان وکارمندان رادیو تلویزیون محلی غور به رسم اعتراض دربرابرآنچه که غصب ملکیت این رسانه ازسوی شهرداری این ولایت خوانده دست به اعتصاب کاری زدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، علاوالدین محمدی مسوول رادیوو تلویزیون ملی درغور میگوید که شهرداری غور بدون درنظر داشت مصوبه های شورای وزیران وقرار داد های موجود، دست به خط اندازی در زمین تلویزون زده  و تلویزون غور نیز نشراتش را در اعتراض به این کار متوقف ساخته است.

وی می گوید که مسوولان شهرداری با کمک پولیس بعد از ظهر روز چهارشنبه اقدام به محاصره نظامی این داره نموده و زمین های اطراف و ساختمان رادیو تلویزیون ملی غور را غصب نمود.

وی میگوید که ساختمان تلویزوی ملی غور و اراضی اطراف آن از ۳۲ سال پیش براساس فیصله حکومت آن زمان به اداره رادیو تلویزیون ملی افغانستان واگذار شده و سند داده شده است.

با این حال شهرداری غور ادعا دارد که این زمین مربوط به شهرداری بوده وباید تخلیه شود.

به گفته وی اعتصاب کاری آنان تا زمانی ادامه خواهد داشت که حکومت مرکزی اقدام جدی و اساسی دراین مورد انجام دهد.

درهمین حال عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور نیز ضمن تایید اعتصاب کاری کارمندان تلویزیون ملی غور میگوید که انان نیز به این باور اند که این زمین ملکیت رادیو تلویزیون ملی افغانستان است .

به گفته خطیبی اکنون شهرداری و فرماندهی پولیش غور ادعا دارند که باید این ملکیت از تلویزیون ملی گرفته و به آنان تسلیم داده شود.

درهمین حال مسوولان رادیوتلویزیون ملی غور خواهان بررسی واقدامات جدی حکومت و نیز پیگیری این موضوع از سوی نهادهای مدافع خبرنگاران ورسانه ها شده اند.

ازسوی هم محمد اسحاق همراز شهردارغور میگوید که این زمین مربوط این نهاد است و در این باره فیصله های ازسوی نهاد های قضایی نیز صورت گرفته است.

بگفته وی آنان موضوع را چندین بار با مسوولان در وزارت اطلاعات وفرهنگ ونیز مسوولان رادیو وتلویزون ملی درمرکز مطرح کرده اند و هنوز هم این گفتگوها ادامه دارد.

درهمین حال کمیته مصوونیت خبرنگاران افغانستان قطع شدن نشرات تلویزون ملی غور را یک ضربه بر آزادی بیان و دستررسی شهروندان به اطلاع دانسته از مسوولان حکومتی در ولایت غور ونیز حکومت مرکزی خواسته تا به این موضوع رسیدگی فوری نموده و جلو ضایع شدن حق مردم از رهگذر دستیابی به اطلاعات را بگیرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *