اعتصاب غذایی کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات

در تازه ترین شماری از کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات به نمایندگی از ۳۸۰۰ تن از کارمندان پروژه ای آگاهی عامه این کمیسیون، نسبت به عدم پرداخت حقوق شان دست به اعتراض و اعتصاب غذایی زده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ۱۰ تن از کارمندان پروژه آگاهی عامه کمیسیون مستقل انتخابات، نسبت به عدم پرداخت حقوقشان از ۷ روز پیش درنزدیکی سفارت امریکا در کابل دست به اعتصاب غذایی زده اند.

اعتصاب غذایی این افراد که خود را نمایندگان سه هزار و هشت صد تن از کارمندان رسمی کمیسیون مستقل انتخابات از سراسر کشور معرفی می کنند؛ وارد هفتمین روز شده است.

اعتصاب کنندگان مدعی اند که از چهار ماه به این طرف، از سوی شورایی موسوم به سمنگان که ریاست آن را شخصی بنام نجیب الله خرم بر عهده داشت؛ در پروژهء آگاهی عامه انتخابات گماشته شده بودند.

این عده می گویند: تا زمانی که حقوق شان از سوی کمیسیون پرداخته نشود؛ به اعتصاب شان ادامه خواهند داد.

معترضان می گویند که این پروژه در تفاهم با کمیسیون مستقل انتخابات با تمویل مالی اداره انکشافی ایالات متحده امریکا ــUSAIDــ ایجاد شده و کارمندان آن برنامه های آگاهی دهی را خانه به خانه برای مردم تطبیق کرده اند.

اما مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات با رد این ادعاها می گویند که مسوولیت کمیسیون در روشنی قراردادهای عقد شده با دونرهای داخلی و خارجی مشخص می باشد.

ضیاءالحق امرخیل رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات گفته که مطابق به قرارداد آنان، تنها مسوولیت عملیاتی و تدارکاتی این پروژه را بر عهده داشته اند.

آقای امرخیل، آگاهی عامه را از برنامه های مهم این کمیسیون عنوان کرده و افزود که این برنامه ها از سوی کارمندان کمیسیون به طور منظم در ۳۴ ولایت کشور پیش برده شده است.

اما اعتصاب کنندگان با صدور قطعنامه ای، خواستار پرداخت حقوق شان از سوی اداره ی انکشاف بین المللی امریکا و پیگرد قانونی مسوولین کمیسیون مستقل انتخابات شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *