اعتراف وزارت خارجه اسرائیل به ارتباط پنهانی با حکام عرب

139403041445002455368174“دور گولد” مدیر کل وزارت خارجه رژیم اسرائیل گفت: اسرائیل تقریبا با تمام کشورهای عربی در تماس است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گولد اظهار داشت مادامی که این امر در پیشخوان روزنامه‌ها منعکس نشود اسرائیل می تواند تقریبا با هر کشور عربی ارتباط داشته باشد. مصلحت اسرائیل اقتضاء می‌کند به برقراری رابطه با کشورهای عربی و دستیابی به توافقات مختلف با آنها بپردازد. ما در زمینه توافق با بسیاری از کشورهای دنیا دچار کمبود هستیم. هم اکنون مسائل و مشکلات ما با اروپا مخفی نیست، اما دروازه بسیاری از کشورها برای ما باز است. اسرائیل دارای شرکای مشتاقی در کشورهای سنی و عرب است.

وی تاکید نمود: تغییر چشمگیری ایجاد شده و ما شاهد گسترش تمایل در جهان عرب برای ایجاد رابطه با اسرائیل در زیر میز (به صورت پنهانی) هستیم. هرچند در تمامی مسائل با حکام کشورهای عربی توافق نداریم اما خطر ایران برای هردو طرف وجود داشته و عامل دوستی ما شده است.

این مقام ارشد وزارت خارجه اسرائیل اعتراف نمود در چارچوب وظایفش به بسیاری از پایتخت‌های عربی که نمی‌تواند نامی از آنها ببرد، سفر کرده است.

گفته می‌شود “دور گولد” در ماه نوامبر ۲۰۱۵ میلادی برای افتتاح دفتر اسرائیل در آژانس بین المللی انرژی‌های تجدید‌پذیر به ابوظبی سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور ملاقات نموده است.

Author

About Author