اعترافات فرماندۀ مقتول جیش الاسلام درمورد حمایت های مالی عربستان از این گروه تروریستی

maxresdefault_42روز گذشته ویدوئی کوتاه در فضای مجازی منتشر شد که گفته می شود مربوط به جلسه ای سرّی میان فرماندهان فیلق الرحمان و لواء فجر الامه(وابسته به ارتش آزاد) و زهران علوش، فرمانده سابق جیش الاسلام است.

در این جلسه که با دوربین مخفی تصویربرداری شده است طرفین حاضر بشدت بایکدیگر درمورد مالکیت ۱۲ میلیون دالری که علوش از حامیان منطقه ای خود دریافت کرده مشاجره می کنند.

https://www.youtube.com/watch?v=02Hl54Zo5hw

در این جلسه علوش در پاسخ به اعتراض طرف مقابل مبنی بر سهیم بودن آنان در این مبلغ می گوید: “من فرمانده غوطه (حومۀ شرقی دمشق) هستم و تصمیم می گیرم که این مبلغ را چگونه هزینه کنم”.

 وی همچنین با تأکید بر اختصاص این مبلغ به جیش الاسلام تصریح می کند: “من حامیانی دارم که از ۵ سال قبل تا کنون از جیش الاسلام حمایت می کنند و در دیدار با آنان، این مبلغ را در اختیار جیش الاسلام قرار دادند”.

این اعترافات فرماندۀ مقتول گروه تروریستی جیش الاسلام درحالیست که وی پیش از این در گفتگویی رسمی اعلام کرده بود ۹۰ درصد سلاح ها و تجهیزات جیش الاسلام غنائمی است که از ارتش سوریه بدست آمده و ۱۰ دیگر نیز از طریق بازار سیاه تأمین شده است و هیچ دولت یا حزبی از این گروه حمایت نمی کند.

. https://www.youtube.com/watch?v=NXgndcXhzuY

این ویدئو سند دیگری مبنی بر نقش مستقیم برخی از کشورهای منطقه و بخصوص قطر و عربستان سعودی در ایجاد و تشدید بحران سوریه و شاهدی دیگر بر دروغ بودن ادعای انقلاب ملت سوریه علیه دولت قانونی این کشور است.

گفتنی است پیش از این نیز حمد بن جاسم آل ثانی، وزیر خارجۀ سابق قطر در گفتگویی با نشریۀ انگلیسی فایننشال تایمز با تأکید بر چراغ سبز آمریکا به قطر و عربستان برای ایجاد و تشدید بحران در سوریه اعتراف کرده بود: “آنچه در سوریه اتفاق افتاد انقلاب نبود بلکه یک بازی بین المللی بود”.

Author

About Author