اعتراض کننده ها درتخار خواهان خلع سلاح سازی افراد مسلح غیر مسوول شدند

takharدها تن از باشندهای ولسوالی کلفگان ولایت تخار بزرگ راه تخار – بدخشان را برای چندساعت مسدود نگه داشتند، معترضین علیه خیر محمد تیمور یک تن از قوماندانان خیزش های مردمی شعار میداند  و اورا متهم به نا امنی ولسوالی کلفگان می سازند.

محمود حیدری از مطاهره کننده ها می گوید که شماری از تفنگداران وابسته به قوماندان خیر محمد تیمور بر نماز گزاران در قریه زیر شخ این ولسوالی شلیک کردند.

وی می گوید: ” ما در مسجد در حالی ادای نماز جمعه بودیم که دو نفر از تفنگداران وابسته به جنرال خیر محمد تیمور داخل مسجد شدند و به نماز گزاران آتش گشودند و دو نفر زخمی شدند.”

مولوی محمد ظاهر می گوید خیر محمد تیمور از قوماندانان خیزش های مردمی بیش از ۵۰ تفنگ دار در این ولسوالی دارد که با عث آزار و اذیت مردم می شوند.

وی می گوید: “یکی از افراد وابسته به خیر محمد تیمور حاجی شیر محمد را با کارد زخمی کرد، پنج جای بدنش زخم خورده بود، پولیس دستگیرش کرده نتوانست، از سوی قوماندان خیر محمد حمایت می شد، از این مجرمین هم حمایت می کند.”

در هین حال عبدلخلیل اسیر سخنگوی پولیس تخار می گوید که باشنده گان ولسوالی کلفگان پس از آن  دست به اعتراض زدند که در یک مسجد در روستای زیرشخ این ولسوالی میان دو گروه از قوم درگیری صورت گرفته است.

سخنگوی پولیس تخار گفت که مردم برای آزاد سازی افراد تلاش دارند که از سوی پولیس باز داشت شده است.

اسیر می گوید: “بر سر امام مسجد بین اقوام اختلاف پیدا شده،  یک گروه بالای گروه دیگری آتش گشوده است، کسانی که بالای مردم آتش گشوده اند را پولیس باز داشت کرده اند، در این زمینه تحقیقات ما آغاز شده است.”

با تلاش های زیادی که صورت گرفت خیر محمد تیمور فرمانده خیزش های مردمی حاضر به گفتگو در این زمنیه  نشد.

اما اعتراض کننده ها می گویند که اگر حکومت افراد مسلح وابسته این قوماندان را خلع سلاح نکنند، آنان به تظاهرات شان ادامه خواهند داد.

گرچند مسوولان محلی در تخار بار ها گفته اند که افراد مسلح غیر مسوول را خلع سلاح می سازند، اما با گذشت هر روز امنیت در ساحات بیرون از شهر در این ولایت از سوی این گروه ها با چالش های جدی روبرو می شود.

Author

About Author