اعتراض باشندگان ولسوالی چاه‌آب ولایت تخار ؛ بشیر قانت به سزای اعمالش برسد

شماری از باشنده گان ولسوالی چاه‌آب ولایت تخار امروز (۱۶ عقرب) با تجمع شان در برابر دروازه مقام ولایت تخار خواهان بازداشت و به کیفر رسیدن آمر بشیر قانت و افرادش شدند.

آنان، آمر بشیر قانت و افرادش را متهم به قتل اعضای خانواده های شان دانسته و از حکومت می‌خواهند که این فرمانده محلی حزب اسلامی را به پنجه قانوان بسپارند.
شمس الدین یکتن ازین معترضان می‌گوید، افراد مسلح وابسته به آمر بشیر قانت بتاریخ ۱۰ سرطان سال روان خورشیدی ۳ عضوی خانواده اش را که در حال رفتن بالای مزرعه شان بودند در منطقه دشت‌شور ولسوالی چاه‌آب بگونه بیرحمانه به قتل رسانیده است.

شمس‌الدین می‌گوید، عرایض اش را تا ارگانهای عدلی و قضایی در مرکز کشور سپرده و امر بازداشت آمر بشیر قانت نیز صادر شده است که به گفته او تا کنون نهادهای حکومت محلی تخار در قسمت بازداشت این فرمانده محلی اقدامی نکرده اند.

این معترضان که در مقابل دروازه مقام ولایت تخار تجمع کرده بودند،  از حکومت می‌خواهند که داد آنان را از بشیر قانت و افرادش بستانند و آنان را به سزای اعمال شان برسانند.

بشیر قانت که وابسته به حزب اسلامی افغانستان می‌باشد، هم اکنون در شهر تالقان مرکز ولایت تخار به سر می‌برد، درحالیکه هفته گذشته امر بازداشت وی و چندتن از افرادش از سوی دادستانی استیناف ولایت تخار در پیوند به قتل، جراحت و حمله بر اماکن مقدسه صادر گردید.

همچنان به تازه‌گی هیأتی از ارگانهای مختلف حکومتی از کابل غرض بررسی اتهام های وارده بر بالای این فرمانده حزب اسلامی وارد ولایت تخار شده اند.

با آنکه گفته می‌شود تا کنون هیچ یک از افرادی که از سوی دادستانی استیناف ولایت تخار امر بازداشت شان صادر گردیده است بازداشت نشده اند.

در عین حال سنت الله تیمور سخنگوی والی تخار می‌گوید، افرادی که متهم شناخته شده اند، در هر سطحی که باشند بازداشت و به پنجه قانون سپرده می‌شوند.

تیمور می‌گوید، آقای قانت از سوی متنفذین و کمیته شورای صلح این ولایت به شهر تالقان فرا خوانده شده است و آمدنش به شهر تالفان بیانگر بازداشت شدن وی نمی‌باشد.

سخنگوی والی تخار می‌افزاید، از سوی هیأت اعزامی از مرکز کشور، مذاکره درین باره (اتهام های وارده بر قانت و افرادش) آغاز شده و تا فردا (چهارشنبه) نتایج آن روشن خواهد شد.
آمر بشیر قانت که گفته می‌شود با داشتن صدها افراد مسلح غیر مسئول از نفوذ و قدرت بالایی در ولسوالی چاه آب برخوردار است؛ دیده شود که نتیجه حکم دادستانی استیناف تخار و تصمیم هیأت اعزام از مرکز کشور در برابرش چه خواهد شد.

پیش ازین آقای قانت در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، از حکم دادستانی استیناف ابراز بی‌خبری نموده و اتهامات وارد شده را “تهمت” خوانده بود.
محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *