اظهار نظر از پاکستان، رضایت از امریکا

13621445_10201724667154170_579822086_o.pngواشنگتن از مواضع اخیر فرمانده ارتش پاکستان در خصوص افغانستان حمایت کرده و این اقدام را برای تامین امنیت مهم دانسته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان با حضور در جمع نیروهای ارتش این کشور در مناطق عملیات ضد تروریستی «ضرب عضب» در وزیرستان شمالی اعلام کرد که پاکستان هرگز اجازه نخواهد داد اقدامی از خاک این کشور علیه افغانستان انجام شود.

حال رسانه های دولتی پاکستان به نقل از مقام های کاخ سفید گفته اند که مقام های امریکا اظهارات راحیل شریف را، اظهاراتی بسیار مهم دانسته اند.

این در حالی است که هفته گذشته، ریچارد اولسن، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان به اسلام آباد سفر کرده و دیدارهایی با فرمانده ارتش و مقام های عالی وزارت امور خارجه پاکستان انجام داده بود.

همچنین یک هیئت چهار نفره سنای امریکا به سرپرسی جان مک کین به اسلام آباد و سپس به کابل سفر کرده و در مورد مسایل مهم دو کشور با مقام های عالی رتبه کابل و اسلام آباد گفتگو کرده بود.

راحیل شریف در وزیرستان شمالی تاکید کرده است که پاکستان از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی افغانستان حمایت می کند و اجازه نمی دهد از خاکش اقدامی علیه افغانستان انجام شود.

Author

About Author