اظهارات ضد و نقیض از سقوط ولسوالی «جانی‌خیل»

در حالی که منابع موثق از سقوط ولسوالی جانی‌خیل ولایت پکتیا به دست طالبان مسلح خبر می‌دهند؛ اما مقام‌های محلی می‌گویند که این ولسوالی در کنترول دولت بوده و جنگ در صدمتری آن جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان مسلح صبح امروز (۳اسد) حملات گسترده و تهاجمی‌شان را بالای ولسوالی جانی‌خیل آغاز کردند.

منابع مردمی و موثق می‌گویند که طالبان مسلح در این حمله توانستند مرکز ولسوالی جانی‌خیل را تصرف کنند و در حال حاضر نبرد در نزدیکی ولسوالی جریان دارد.

اما عبدالله حسرت، سخنگوی والی پکتیا به خبرگزاری خاورمیانه گفت که مرکز ولسوالی و چند پوسته امنیتی در حال حاضر در کنترول نیروهای دولتی است.

به گفته وی، در حال حاضر درگیری در ۱۰۰متری مرکز ولسوالی جریان دارد و نیروهای امنیتی در تلاش برای عقب‌زدن طالبان مسلح از این ولسوالی هستند.

حسرت اظهار داشت که شماری از شهروندان پاکستانی نیز همراه با طالبان مسلح در برابر نیروهای امنیتی می‌رزمند که در جریان درگیری، یک شهروند پاکستان بازداشت شده است.

در عین حال، طالبان مسلح نیز از سقوط ولسوالی جانی‌خیل خبر داده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح در حساب توئیتر خود گفته است که صبح امروز مرکز ولسوالی جانی‌خیل ولایت پکتیا با فرماندهی پولیس و تمام پوسته‌های آن به دست آنها افتاده و شماری از نیروهای امنیتی در این جریان، کشته و زخمی شده‌اند.

در صورت صحت سقوط ولسوالی جانی‌خیل، این سومین ولسوالی است که در جریان سه روز گذشته به دست طالبان مسلح سقوط می‌کند؛ دو روز پیش ولسوالی‌های تیوره ولایت غور و لولاش ولایت فاریاب به دست طالبان مسلح سقوط کرده بود که تا هنوز هم در کنترول این گروه است..

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *