اظهارات ضد و نقیض از تلفات نیروهای امنیتی در اشکمش تخار

اعضای شورای ولایتی تخار از وضعیت نگران کننده امنیتی در ولسوالی اشکمش این ولایت خبر داده می گویند که بیشتر از ۲۰ تن از نیروهای امنیتی در درگیری با طالبان مسلح جان باخته اند.

روح الله رئوفی، عضو شورای ولایتی تخار در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که حمله طالبان مسلح از نیمه های شب گذشته آغاز و درگیری تا بامداد امروز (۳اسد) جریان داشت.

به گفته وی، آماری از مردم محل به آنها رسیده گفته می شود که در درگیری، ۴۰ تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده اند.

رئوفی اظهار داشت :«درگیری از شب گذشته بوده است، خبرهای خوب نیست، ۴۰ نفر از قطعه نظم عامه کشته و زخمی شده است، ۲۰ تا ۲۷ نفر کشته شده است».

این عضو شورای ولایتی تخار افزود که وضعیت در حال حاضر خوب است، درگیری پایان یافته و نیروهای کمکی نیز به محل رسیده است.

در عین حال، جواد هجری، سخنگوی والی تخار گفته های عضو شورای ولایتی تخار را رد کرده و اظهار داشت که درگیری از ساعت ۱۰ شب گذشته در ولسوالی اشکمش آغاز و تا ساعت ۳ بامداد امروز دوام داشت.

وی تصریح کرد که در جریان درگیری، ۱۳ طالب مسلح کشته شده و در کنار آن، ۱۸ تن از نیروهای خیزش مردمی، پولیس ملی و مردم محل کشته و زخمی شده اند.

هجری کشته شدن بیش از ۲۰ تن از نیروهای امنیتی را به شدت رد کرده و افزود که زخمی ها و کشته های نیروهای امنیتی به شفاخانه مرکزی تالقان انتقال داده شده اند.

در عین حال، طالبان مسلح ادعای کشته و زخمی شدن بیش از ۵۰ تن از نیروهای امنیتی را در جریان درگیری در ولسوالی اشکمش دارد.

در خبرنامه این گروه آمده است که بخشی از تجهیزات نظامی نیز به دست آنها افتاده است.

درگیری و ادعای تلفات نیروهای امنیتی در ولسوالی اشکمش در حالی مطرح می شود که چندی پیش ولسوالی نمک آب ولایت تخار از وجود طالبان مسلح پاکسازی شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *