اطفال کندز خواهان منع واردات تفنگ های پلاستیکی اند

indexشماری از کودکان در ولایت کندز در یک برنامه نمایشی بر ضد واردات تفنگ های پلاستیکی اعتراض کردند.

آنان که تعدادشان به ده ها تن می رسید از تاجران ملی کشور خواستند که از وارد کردند تفنگ های پلاستکی خود داری کنند و به جای آن بازیچه های دیگری وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه احمد سهیل یکی از این اطفال می گوید که تفنگ های پلاستیکی بر دوام خشونت ها می افزاید و بین کودکان تشنجات را زیاد می کند.

سهیل می گوید: “ما کودکان تفنگ و دیگر جنگ افزار پلاستیکی نمی خواهیم، ما بازیچه می خواهیم، از تاجران می خواهیم که تفنگچه پلاستیکی وارد نکند به جای آن دیگر بازیچه که نشانه جنگ و خشونت نباشد وارد کنند.”

این اطفال به رسم اعتراض در داخل شهر راه پیمایی کردند و به دوکانداران شعار های را توزیع کردند که در آن نوشته شده بود: “برای ما تفنگ پلاستیکی، تفنگچه پلاستیکی، بتاقی و دیگر وسایل جنگی را تحت نام بازی‌چه وارد نکنند.”

این کمپاین به حمایت نهادهای مدنی، دفترساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر و قوماندانی امینه کندز در این ولایت راه اندازی شده است.

برشنا کاکر یکتن از فعالان مدنی در کندز می گوید که هدف از راه اندازی کمپاین “منع واردات تفنگ های پلاستکی” آگاه ساختن تاجران، مقام های امنیتی و خانواده ها از اضرار استفاده اطفال از این جنگ افزار ها است.

کاکر می گوید: ” ما از این طریق از تمامی تاجران کشور تقاضا میکنیم که پس از این به کشور ما برای اطفال بازی‌چه همانند تفنگ پلاستکی، تفنگچه پلاستیکی، پتاقی و دیگر تجهیزات جنگی وارد نکنند و به عوض آن بازی‌چه‌های را وارد کنند که بالای روح و روان اطفال ما تاثیرات منفی نگذارد.”

اجمل یکی دیگر از فعالان مدنی در کندز می گوید که استفاده کودکان از جنگ افزار های پلاستیکی بر ذهن و روان کودکان تا ثیر منفی می گذارد، وی از همین رو از خانواده ها نیز می خواهد که کودکان شانرا از استفاده از بازیچه های که شکل جنگ افزار را دارند، جلوگیری نمایند.

وی می گوید: ” اطفال با استفاده از جنگ افزار های پلاستکی به جای بازیچه با جنگ افزار ها خو می گیرند وقتی که بزرگ شدند از جنگ افزار های اصلی به جان هم استفاده می کنند، بالای روح و روان شان تاثیر منفی گذاشته نسل آینده تفنگ را به جای قلم ترجیح خواهند داد.”

در همین حال جنرال محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه کندز می گوید که از وارد کردن جنگ افزار های پلاستیکی جلوگیری خواهد کرد.

وی می گوید پولیس اعلان کرده است در هر دوکان که از این گونه جنگ افزارها پیدا شود با آنان برخورد قانونی خواهند کرد.

این در حالی است که همه سال در روز های عید در ولایت کندز استفاده اطفال از تفنگ های پلاستیکی و پتاقی ها به مراتب افزایش می یابد و باعث زخمی شدن شماری از کودکان نیز می شود.

Author

About Author