اشغال مناطق تحت حمایت سازمان ملل در پایتخت لیبیا توسط شبه نظامیان

صدها شبه نظامی که گفته می شود از گروه های افراطگرای لیبیایی بوده اند به مقرهای دولت تحت حمایت سازمان ملل حمله کرده و این مراکز را در تصرف خود درآوردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از اسکای نیوز عربی، این مهاجمان ابتدا به هوتل رکسوس مقر شورای عالی دولت وابسته به شورای ریاستی لیبیا در مرکز طرابلس حمله کرده و آنجا را به تصرف خود درآورد.

آنها یکی از شبکه های تلویزیونی لیبیا را تحت کنترل خود درآورده و بیانیه ای را صادر نموده و گفتند: برای نجات لیبیا اقدامی تاریخی انجام داده اند.

با وجودیکه دولت وفاق ملی در لیبیا پس از ماه ها مذاکره و تحت نظر سازمان ملل و جامعه جهانی تشکیل شد اما تاکنون با بحران مشروعیت در کشور روبرو بوده است زیرا بسیاری از گروه ها و پارلمان این کشور این دولت را قبول ندارند.

پارلمان لیبیا از دولت “عبدالله السنی” نخست وزیر دولت موقت حمایت میکند. دولت وفاق ملی بیانیه ای را صادر نموده و از وزارت داخله این کشور خواسته است تا رهبران شبه نظامی که در این کودتا شرکت داشته اند و در راس آنها خلیفه الغویل مسئول پیشین دولت موقت لیبیا را دستگیر نمایند.

پس از این اقدام درگیری شدید میان نیروهای حامی دولت وفاق ملی و شبه نظامیان  درگرفته و تحقیقات نشان داده است که چندین کشته و زخمی برجا گذاشته است.

در شهر صخیرات مراکش و تحت نظارت سازمان ملل توافقی به امضا رسید که براساس آن دولتی از تمام گروه ها به رهبری فایز السراج  تشکیل شده تا زمینه انتخابات سرتاسری فراهم شود. اما سراج تاکنون نتوانسته است به عنوان نخست وزیر و رئیس شورای ریاستی رای اعتماد از پارلمان بگیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *