اشرف غنی: ما قربانی میدهیم اما هرگز شکست را نمی پذیریم

محمد اشرف غنی رییس جمهور و دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت افغانستان و هیات همراه شان در دومین روز سفر رسمی اش به ایالات متحده امریکا، با وزرای خارجه و دفاع امریکا در پنتاگون دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا طی صحبتی، رئیس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله و هیات همراه شان را در پنتاگون مقر وزارت دفاع امریکا خوش آمدید گفت.

آقای کارتر ضمن یاد آوری از قربانی های نیروهای امریکایی و افغان در جنگ افغانستان یاد آوری کرد و از تلاش های رییس جمهور غنی بخاطر خدمتگذاری به مردم افغانستان ستایش کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان، طی سخنانی به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان از قربانی های نیروهای امریکایی در افغانستان در طی ۱۳ سال گذشته قدردانی کرد.

آقای غنی افزود که نقش نیروهای محاربوی امریکا در افغانستان به تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ میلادی پایان یافت و نیروهای امنیتی افغانستان را مورد آموزش قرار داده است.

رییس جمهور کشور با اشاره بر اینکه افغانستان در خط مقدم جنگ علیه تروریسم، قربانی های زیادی را متقبل شده است، گفت: ما قربانی میدهیم اما هرگز شکست را نمی پذیریم.

او گفت که تروریسم پدیده منفی و یک تهدید است اما مردم افغانستان می خواهند این حقیقت را به تروریستان بگویند که شما ما را تحت تاثیر و فشار قرار داده نمی توانید و ما به سوی پیروزی به پیش میرویم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد که همکاری میان افغانستان و امریکا بنیادی است و ما در خط مقدم مبارزه جهانی بخاطر دفاع از آزادی قرار داریم. وی گفت که شما تنها بخاطر جنگ به افغانستان نیامده بلکه در امور توسعه ای چون اعمار مکاتب، جاده ها و بند ها نیز سهیم بوده اید.

رئیس جمهور گفت که پیام من این است که ما نمی خواهیم بار دوش باشیم، ما حالا این خواست را نداریم که امریکا برای ما چه کاری را انجام داده می تواند، بلکه می خواهم بگوئیم که افغانستان برای خودش و جهانیان چه کاری کرده می تواند.

Author

About Author