اشرف غنی حمله تروریستی به پاکستان را محکوم کرد / افزایش تلفات

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با ارسال پیام حمله تروریستی به زیارتگاه صوفیان پاکستان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، با این حال آمار تلفات حمله انتحاری شب گذشته به زیارتگاه «لعل شهباز قلندر» در ایالت سند پاکستان به ۸۰ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی افزایش یافته است.

رئیس جمهور غنی در این پیامش گفته است: دولت جمهوری اسلامی افغانستان همواره بر مبارزه جدی علیه همه گروه‌های تروریستی به‌شمول داعش تأکید کرده و تروریسم را خطر جدی و دشمن مشترک همۀ کشورها می‌داند.

وی تاکید کرده که گروه‌های تروریستی همواره مردمان افغانستان و سایر نقاط را مورد هدف قرار داده‌ که فایق‌آمدن به این پدیده، یک اجماع منطقه ای و فرا منطقه ای را می‌طلبد.

او گفته است که صوفی‌ها همواره ترویج‌گر صلح و اخوت بوده و تروریستان یک‌بار دیگر ثابت ساختند که به ارزش‌های اسلامی و انسانی باورمند نیستند که این اعمال شان در هیچ دین و آئین توجیه پذیر نمی‌باشد.

رئیس جمهور غنی معتقد است که صداقت وارادۀ عمل در زمینۀ مبارزه با تروریزم، سبب خواهد شد تا این پدیدۀ خطرناک و شوم موفق به ادامه جنایات‌بشری در هیچ کشوری نگردد.

آقای غنی افزوده است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان همواره صداقت و تعهد خود را در راستای تأمین صلح، ثبات و مبارزه با تروریسم ثابت ساخته، سال‌های زیادی است که قربانی‌های بی‌شماری داده‌است و انتظار دارد که کشورهای دیگر نیز صداقت شانرا در جهت مبارزه با تروریزم به منصۀ اجرا قرار دهند.

این در حالیست که حکومت پاکستان پس از انفجار دیروز مرزهای خود با افغانستان را مسدود کرده و احضار مقامات سفارت افغانستان در اسلام آباد از دولت افغانستان خواسته است ۷۶ تن از طالبان پاکستانی که در افغانستان مخفی شده اند را به پاکستان تسلیم نماید.

انفجار انتحاری در نزدیکی حرم «لعل شهباز قلندر» در ایالت «سند» پاکستان مرگ‌بارترین حمله در دوسال گذشته در پاکستان به شمار می‌رود.
گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *