اشرف غنی با معاون ترامپ در آلمان دیدار کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز شنبه در شهر مونیخ آلمان با «مایک پنس» معاون رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار دو طرف روی گسترش همکاری ها در عرصه های امنیتی و اقتصادی، مسایل منطقه و موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

مایک پنس گفت: افغانستان براى امریکا از اهمیت خاص برخورداراست و کشورش به حمایت ها و همکاری های خود با مردم و دولت افغانستان ادامه میدهد.

وی از قربانى و شهامت نیروهاى امنیتی و دفاعی افغانستان نیز به نیکی یاد کرد.

همچنین رئیس جمهور غنی از کمک و همکارى های ایالات متحدۀ امریکا در بخش های مختلف با افغانستان و همچنان از فداکارى نیروهاى امریکایى در کشور قدردانى کرد.

هر دو طرف در مورد وضعیت امنیتى، چالش‌هاى عمده ناشى از تروریسم منطقوی و بین المللى، خطرات فعلى و دراز مدت تروریسم و حامیان منطقوى آنها بشمول حمایت های دولتى از ترورییم صحبت کردند.

دو جانب در خصوص برنامه امنیتى چهار سالۀ افغانستان و آمادگی ها برای برگزاری انتخابات آینده در کشور گفتگو کردند.

معاون رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در خصوص افزایش نیروهاى آموزشى امریکا در افغانستان گفت که ارزیابی های کشورش دراین زمینه جریان دارد.

رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد که جنگ افغانستان جنگ داخلی نیست بلکه این کشور در خط نخست امنیت جهانی و مبارزه با ترورییم قرار دارد.

وی علاوه کرد که افغانستان همۀ ظرفیت هاى لازم برای مبارزه با تروریزم را در منطقه در اختیار دارد و با افزایش خطر تروریزم منطقه یى و بین المللى میتواند از طریق همکارى ها میان دو کشور در این عرصه به گونۀ مؤثر عمل نماید.

رئیس جمهور غنی همچنان در مورد افزایش ظرفیت های قوای هوایی افغانستان صحبت کرده گفت که در این زمینه ضرورت به تجهیز و تقویت بیشتر این قوا میباشد.

آقای غنی از معاون رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا دعوت نمود، تا در فرصت مناسب از افغانستان دیدار کند همچنین آقای پنس نیز از رئیس جمهور افغانستان برای سفر به امریکا دعوت نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *