اشرف غنی با صدور فرمان، ۱۹ تن از مشاورین خود را تعیین کرد

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان با صدور فرمانی، ۱۹ تن را به عنوان مشاورین جدید خود در بخش های مختلف حکومتداری تعیین کرد.

Untitled-1_1محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان با صدور فرمانی، ۱۹ تن را به عنوان مشاورین جدید خود در بخش های مختلف حکومتداری تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در فرمان آقای غنی آمده است که بر اساس فقرۀ ١٣ مادۀ ۶۴ قانونى اساسى، ١٩ تن در رتبۀ مافوق، به حیث مشاورین رییس جمهور تعیین شده اند.

در جمع این افراد؛ عبدالحى نعمتى در امور مبارزه با مواد مخدر، صالح محمد صفارى در امور اقوام و قبایل، نبى مصداق در امور رسانه ها، آغا لالى دستگیرى در امور حل منازعات، اسدالله سعید در امور اقوام، احمدالله علیزى در امور حکومتدارى محلى، خیال محمد حسینى در امور اجتماعى، و حاجى نجیب الله ناصر در امور سرحدات به حیث مشاورین رییس جمهور تعیین شده اند.

بر اساس این حکم، على احمد ژوندى در اموربخش خصوصى، سید على جاوید در امور دینى، شمیم کتوازى در امور جوانان، محمدعلى سادات در امور حل منازعات، حاجى علم کوچى در امور کوچى ها، حاجى فضل کریم در امور رسانه ها، و داکتر عید محمد احمدى در امور اجتماعى به حیث مشاورین رییس جمهور تعیین شده اند.

همچنان در یک فرمان جداگانۀ رییس جمهور، انجنیر عبدالقیوم خان رییس دانشگاه دولتى سان جوس ایالت کلیفورنیاى امریکا، به حیث مشاور رییس جمهور در بخش تکنالوژى و مواصلات انتخاب شده است.

گفتنی است که قبل از این نیز رییس جمهور، رییس اجرائیه و معاونین آنها، برخى افراد را به حیث مشاوران خود تعیین کرده اند.

Author

About Author