اشرف غنی با اعضای سازمان “داکتران بدون مرز” دیدار کرد

محمد-اشرف-غنی-Persian-Herald محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان روز جمعه با شماری از مسوولین نهاد سازمان “داکتران بدون مرز” در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار ابتدا کرستوفر ستوکس، مسوول عمومی این نهاد  و کلیم مولینی مسوول بخش افغانستان، در خصوص وقوع حادثه چند روز قبل در شفاخانه این سازمان در ولایت قندوز صحبت نمودند.

 با این حال رئیس جمهور غنی به تمام قوای امنیتی افغانستان دستور واضح داده است تا بالای مراکز بشر دوستانه حمله صورت نگیرد.

 رئیس جمهور یکبار دیگر تأکید کرد که هیچ سرباز افغان داخل شفاخانه مذکور نگردیده بود و از حقوق بشری تخطی نکرده است، در حالیکه پیمانهء تخطی های حقوق بشری از جانب گروهای تروریستی گسترده بوده است.

رئیس جمهور غنی گفت، اکنون نیاز است تا تحقیقات در این زمینه تکمیل گردد که در حادثه مذکور چی واقع گردیده، چگونه به جمع آوری معلومات پرداخته شد و چطور برمبنای همان اطلاعات حادثه رخ داد. اما او افزود که در این مورد قبل از دریافت نتاییج کامل تحقیقات نباید قضاوت صورت گیرد.

  رئیس جمهور کشور گفت که حکومت افغانستان بخاطر دریافت پاسخ های دقیق به سوالات، در تحقیقات قوای ائتلاف را همکاری و هماهنگی میکند.

 همچنان رئیس جمهور غنی افزود که دولت و مردم افغانستان در مورد حادثات اخیر در ولایت کندز سوالاتی دارند و به همین منظور هیئتی با صلاحیت و غیر دولتی توظیف شده است، تا حوادث اخیر را مورد بررسی و تحقیق قرار دهد و گزارش آنرا در اخیتار همه قرار دهد.

 رئیس جمهور گفت که هیئت مؤظف غیر دولتی به قضیه شفاخانه “داکتران بدون مرز” نیز خواهد پرداخت و هر سوالی که در این مورد نزد سازمان مذکور باشد، بعد از هماهنگی با هیئت، پاسخ آن در گزارش گنجانده میشود .

 در اخیر رئیس جمهور از فعالیت های سازمان “داکتران بدون مرز” در افغانستان قدردانی نمود و از مسؤلین آن خواست که فعالیت های شانرا تداوم بخشند.

 در این دیدار محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی و عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی اداره امور نیز حضور داشتند.

Author

About Author