اشرف غنی: افغانستان باید اجماع سیاسی و اسلامی داشته باشد

11796338_848975498512027_6902053795819769449_nمحمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر روز جمعه با شماری از علما، تعدادی از اعضای شورای ملی و شماری از شخصیت های سیاسی، بزرگان و متنفذین قومی، دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دیدار در ارگ انجام شد، رئیس جمهور یکبار دیگر حملات اخیر تروریستی در ولایات لوگر و کابل را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد و برای شهدای این حوادث اتحاف دعا نمود.

رئیس جمهور گفت: حالا که خبر مرگ ملا محمد عمر تایید گردید، نیاز است تا علمای دینی برای مردم افغانستان در مورد دروغ های که گفته شده است، معلومات دهند و این را واضح سازند که دشمنان مردم افغانستان به نام کی، خون مردم را می ریزانند و از کدام آدرس برادر کشی و مسلمان کشی را در میان مردم افغانستان راه می اندازند.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی از علمای دینی قدردانی کرد که در شرایط بحرانی همیشه چراغ دین مبین اسلام را روشن نگهداشته و قوام جامعه را حفظ کرده اند.

رئیس جمهور غنی گفت که ما در طول تاریخ دولت های ضعیف داشته ایم اما نهاد های قوی از علمای دینی، صوفیان طریقت و رهبران جهادی داریم که با روحیه وطن دوستی همیشه از کشور پاسداری کرده اند.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی در این دیدار تاکید کرد که در شرایط امروزی نیاز است تا افغانستان یک اجماع سیاسی و اسلامی داشته باشد و در آن علمای دینی، بزرگان قومی و تمام متنفذین جامعه سهیم باشند.

محمد اشرف غنی خاطر نشان کرد که من رئیس جمهور نه، بلکه نخستین خدمتگار مردم افغانستان هستم و طریقه ای را که خلفای راشدین برای خدمت بهتر به مردم بنیان گذشته اند، باید دوباره احیا نمائیم و تقاضای من این است که در حال حاضر تمام عالمان دینی با هم یکجا شوند و با یک صدا مسیر آینده افغانستان را تعیین کنند.

محمد اشرف غنی تاکید کرد که برای تامین صلح باید از هر مسجد، منبر، مدرسه، مکتب و مجلس صدا بلند شود. وی گفت که حالا نیاز است که یک تفکیک واضح بوجود آید و آنعده افراد در جامعه ما شناسایی گردند که به اشاره دست های پنهان، افغانها را می کشند و از این طریق به بیگانه ها خدمت می کنند.

رئیس جمهور غنی با اشاره به حمله تروریستی بالای نمازگزاران در یک مسجد در عربستان سعودی، گفت که در حال حاضر جهان اسلام همه روزه در غم و اندوه بسر می برند، پس نیاز است که ما دست به دست همدیگر بدهیم و از این اسلام کشی جلوگیری نمائیم.

Author

About Author