اشتاین مایر: ما نباید شتاب‌زده افغانستان را ترک کنیم

فرانک اشتاین مایر، وزیر امورخارجه آلمان با ارزیابی اقدامات این کشور در افغانستان تاکید کرده است که نباید شتاب‌زده افغانستان را ترک کنیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای مایر در یادداشتی انتقادی نسبت به عملکرد کشورش در افغانستان نوشته است: با وجود دستیابی به پیشرفت های قابل توجه در افغانستان مواردی است که هنوزهم به نتیجه نرسیده به قوت خود باقی مانده است .

وزیر خارجه آلمان، در مطلبی به روزنامه “فرانکفورترآلگماینه” تاکید نموده است که وجود فساد اداری در سراسر افغانستان مانع رشد اقتصاد در این کشور شده و مواد مخدر هنوز هم در حال شکوفایی است.

وی، با اشاره به اینکه در بسیاری از ولایت های افغانستان طالبان حضور دارند، نوشته است: ما گمان کردیم که طالبان افراطی خیلی زود شکست خورده و مدتها آن را به عنوان یک فاکتور سیاسی دست کم گرفتیم.

اشتاین مایر با اشاره به اینکه برلین از رویدادهای افغانستان درس بزرگی گرفته، تاکید کرد: ما نباید شتاب‌زده همانگونه که امریکایی ها در سال ۱۹۷۵ ویتنام را ترک کردند، افغانستان را ترک کنیم.

وزیر خارجه آلمان با اشاره از تجربه های کسب کرده در افغانستان گفته است باید قاطعانه تر در این کشور کار کنیم و نباید تنها روی گزینهء نظامی گری در افغانستان توجه شود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *