اسپنتا رهبری انتقال مسئولیت های امنیتی را به عهده گرفت

اعضای شورای امنیت ملی افغانستان رهبری و مدیریت انتقال مسئولیت های امنیتی را به داکتر رنگین دادفر اسپنتا مشاور امنیت ملی سپرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جلسه شورای امنیت ملی قبل از ظهر امروز (یکشنبه) به ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری برگزار شد و در فیصله گردید که مشاوریت امنیت ملی وظیفه دارد تا روند انتقال مسئولیت های امنیتی را از نیروهای بین المللی به حکومت افغانستان رهبری کند.

در این جلسه، ضمن بحث روی چگونگی تداوم کار کمیسیون انسجام پروسه انتقال، تصمیم بر آن شد که مشاوریت امنیت ملی کشور در پهلوی سایر وظایف محوله منحیث مرجع مسوول، تصمیم گیرنده و رهبری کنندهء پروسه انتقال از نیروهای بین المللی به حکومت افغانستان میباشد. 

بر اساس این فیصله مشاوریت امنیت ملی افغانستان وظیفه دارد تا روند انتقال مسئولیت های امنیتی را تا ختم این پروسه پیگری و رهبری نماید.

همچنین در این جلسه اعضای شورا امنیت ملی کشور، روسای عمومی امنیت ملی و اداره مستقل ارگانهای محلی، وزرای دفاع، و امور داخله در مورد وضعیت عمومی امنیتی کشور، گزارشات تفصیلی را ارایه نمودند.

عمرداوود زی وزیر امور داخله ضمن ارایه گزارش خاطر نشان کرد که هیات عالیرتبه نیروهای امنیتی کشور به شمول رئیس کمیسیون انتخابات همین اکنون مصروف بازدید از ولایات مختلف کشور هستند تا وضعیت امنیتی را از نزدیک مشاهده و بررسی نماید.

او گفت قرار است هیات الی پانزدهم جدی سالجاری، یک تحلیل واقعی در مورد وضعیت امنیتی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را تهیه و به جلسه شورای امنیت ملی ارایه نماید.

به همینگونه در گزارشات ارایه شده روی وضعیت امنیتی ولایات سمنگان، ننگرهار، پروان و سایر ولایات کشور صحبت های تفصیلی صورت گرفت که در زمینه تصامیم لازم اتخاذ شد.

داکتر سپنتا مشاور امنیت ملی روی محتویات مسوده سند چگونگی حضور قوت های ناتو بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی صحبت نموده یاد آور شد که ترجمه متن دری سند تکمیل و روی ترجمه متن پشتو مسوده کار جریان دارد و قرار در جلسه جلسه بعدی شورای امنیت ملی به بحث گرفته شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *