اسنودن از روسیه جواز اقامت دریافت کرد

ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان جاسوسی امریکا و افشاگر آژامنیت ملی این کشور رسما جواز اقامت از روسیه کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اداره خدمات مهاجرین روسیه روز گذشته (چهارشنبه) برای “ادوارد اسنودن”کارمند سابق سازمان جاسوسی امریکا و افشاگر آژانس امنیت ملی این کشور که حدود یک ماه است در منطقه ترانزیت فرودگاه مسکو به سر می‌برد، مجوز خروج از این منطقه و اقامت موقت در روسیه را صادر کرد.

اسنودن که از سوی دولت امریکا به‌جرم افشای اطلاعات ملی این کشور تحت پیگرد قرار دارد در ۲۳ جون (۲ جوزا) از هنگ‌کنگ به فرودگاه “شرمتیوو” در مسکو سفر کرد اما از آن زمان تاکنون این فرودگاه را ترک نکرده است.

این در حالی است که مقامات امریکا در تلاش هستند تا با تحت فشار قراردادن روسیه اسنودن را برای محاکمه به کشور خود بازگردانند.

آناتولی کوچرنا”وکیل سرشناس روس که وکالت اسنودن را برعهده دارد پیش از این اعلام کرده بود که وی درپی درخواست پناهندگی احتمالا روز چهارشنبه مجوز خروج از فرودگاه مسکو را به دست خواهد آورد.

هفته گذشته اسنودن مدارک لازم برای درخواست پناهندگی موقت از دولت روسیه را تحویل مقامات سازمان مهاجرت این کشور داد.

این وکیل روس همچنین تاکید کرد که طبق روال اداری سازمان مهاجرت روسیه، مجوز اقامت موقت اسنودن در خاک این کشور یک هفته پس از درخواست پناهندگی وی می‌بایست صادر شود اما احتمال بیشتر شدن این مدت وجود دارد، این مجوز اقامت موقت به منظور بررسی اقامت دائم وی صادر شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *