اسرائیل پخش اذان را در شهر قدس ممنوع کرد

به دنبال ممنوع قرار دادن پخش اذان در مساجد شهر قدس توسط رژیم اسرائیل، فلسطینی ها از داخل خانه هایشان با استفاده از بلندگو صدای اذان را پخش می کنند.

QUDS

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رژیم اسرائیل اذان دادن را در شهر قدس ممنوع قرار داده بلندگوی چندین مسجد را که نزدیک به شهرک های یهودیان بود از بین برده و گفتند که اذان موجب ناراحتی مردمان این شهرک می گردد.

فعالان سیاسی در رابطه به این اقدام گفتند که این اقدام همزمان با سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی صورت گرفته، این اقدام اشغالگران به خاطر از بین بردن نماد های اسلامی شهر قدس و یهودی سازی این شهر می باشد.

فخری ابودیاب از فعالان شهر قدس گفت: اذان یکی از اصول اسلام است که از دیر زمان در این شهر موجود بوده و اشغالگران می خواهند آن را بشکنند تا جایی که گفتن الله اکبر جرم محسوب می شود. اشغالگران به بهانه های دروغی مانع پخش اذان می شوند. قدامت برخی از مساجد به سال ها قبل از اشغال فلسطین بازمی گردد اما اسرائیلی ها می خواهند هویت قدس را کاملا از بین ببرند.

وی گفت مردم تصمیم گرفتند در جواب به این اقدام اسرائیلی ها با بلندگو از خانه های خود اذان دهند تا به جای یک اذان چندین صدای اذان بلند شود.

وی افزود: ما از امت اسلامی و موسسات بین المللی خواهان اعتراض در مقابل این تصمیم اشغالگران هستیم و نباید در مقابل این اقدام سکوت کرد.

 ابودیاب گفت: اگر یکی از کشورهای عربی و یا اسلامی یکی از پیروان سایر مذاهب را از شعائر دینی شان منع کند صدای همه جهان بلند شده و این اقدام را محکوم می کنند و ما اکنون از تمام کشورهایی که با اسرائیلی ها رابطه برقرار کرده اند به ویژه عربستان خواهان تجدید نظر هستیم.

شیخ محمد عارف از هیئت نصره القدس و مسجد الاقصی گفت: اسرائیلی ها دین اسلام را معتبر ندانسته و به بهانه ناحق می گویند که برای اذان باید جواز داشته باشید. این قانونی است که خود اسرائیلی ها از خود آورده اند این در حالی است که این حق را الله(ج) به مسلمانان داده و نیاز به اجازه ندارد آن هم از یک اشغالگر.

وی افزود: هیچ دولتی حق ندارد که مانع پخش اذان شود زیرا آن یکی از شعائر اسلام است و مسلمانان هیچ گاه نباید زیر بار زورگویی اسرائیلی ها بروند دولت های عربی نباید در مقابل این اقدام سکوت کنند و مردم هم باید از تمام راه های ممکن اذان دهند.

Author

About Author