استقرار سیستم گنبد آهنین در مرزهای لبنان ؛ هراس از قدرت دفاعی حزب الله

farhangnews_110674-312329-1421737251به گزارش شبکه خبری “فاکس نیوز” بواسطه هراس از قدرت تدافعی حزب الله؛ اسرائیل در نظر دارد تا سیستم گنبد آهنین را در نزدیکی مرزهای لبنان مستقر سازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “یونی صعده ماروم” (Yoni Saada Marom) فرمانده تیپ هوائی دفاع فعال (Active Defense Air Wing) رژیم صهیونیستی، اظهار داشته حزب الله تهدید بالقوه بزرگی برای اسرائیل به شمار می‌رود.

وی ادامه داده در جریان جنگ ۲۰۱۴ میلادی غزه، سیستم گنبد آهنین دچار چالش‌هائی جدی در جنوب اسرائیل شد و هم اکنون ما در حال کار برروی این چالش‌ها و رفع نقائص گنبد آهنین هستیم.

این مقام نظامی صهیونیست افزوده یکی از این سناریوها آن است که آنها (حزب‌الله است) همانند حماس به طور همزمان چندین تهدید را متوجه ما سازند، که این امر چالش بزرگی است، اما به هرحال در حال توسعه خط مشی‌های نظامی و رفع نقائص خود هستیم.

فاکس نیوز در ادامه عنوان داشته برخی از تحلیل‌گران نظامی شک دارند که سیستم گنبد آهنین بتواند در برابر انبوهی از موشک‌ها که از نقاط و جهات مختلف شلیک شود بتواند از اصابت موشک به اهداف مورد نظر جلوگیری کند. فاکس نیوز اذعان داشت با وجود برخی از موفقیت‌های حزب الله در سوریه، این گروه نسبت به جنگ ۲۰۰۶ میلادی، تهدید فزاینده‌تری برای امنیت اسرائیل به شمار می‌رود، چرا که قدرت آتشباری آن، حداقل ۱۰ برابر شده و همچنین دارای فن‌آوری‌های پیشرفته‌تری نسبت به حماس است.

Author

About Author