استقبال هند از راه‌برد جدید امریکا در قبال افغانستان

نخست‌وزیر هند در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه از راه‌برد جدید امریکا در قبال جنگ افغانستان استقبال کرده و بر تعهدات کشورش نسبت به افغانستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صلاح‌الدین ربانی شام امروز (۲۰سنبله) بعد از دومین نشست شورای مشارکت راه‌بردی میان افغانستان و هند با نارندرا مودی، دیدار کرد.

در این دیدار، مودی به ادامه تعهدات دهلی در قبال افغانستان پایدار تاکید کرده و از راه‌برد جدید امریکا برای افغانستان استقبال کرد.

از سویی هم، صلاح‌الدین ربانی با اشاره به راه‌برد جدید امریکا برای افغانستان، از علاقه کابل برای عملیاتی شدن بندر چابهار تاکید کرد.

در عین حال، سرپرست وزارت امور خارجه همراه با «سوشما سواراج»، وزیر امور خارجه هند در دومین نشست شورای مشارکت راه‌بردی افغانستان و هند اشتراک کرد.

ربانی در این نشست بر تقویت همکاری‌های دوجانبه کابل و دهلی تاکید کرده و اظهار داشت :«امروز صفحه جدیدی از همکاری‌های پایدار توسعه ای و اقتصادی میان دو کشور است.»

همچنین بانو سواراج با اشاره به روابط میان افغانستان و هند، تصریح کرد که این روابط نه تنها برای دو کشور بلکه برای تمام منطقه مهم است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *