استقبال همه جانبه از استیضاح ترامپ

جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که بخش عمده ای از شهروندان امریکایی از تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ حمایت می کنند.

به گزارش بخش بین‌ الملل خبرگزاری خاورمیانه، این نظرسنجی به صورت مشترک از سوی «ان بی سی» و «وال استریت ژورنال» برگزار شده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، اکثر شهروندان امریکا از تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به خاطر درخواست وی از اوکراین برای تحقیق درباره «جو بایدن» حمایت کرده اند.

این نظرسنجی نشان می ‌دهد که ۵۱ درصد امریکایی ‌ها بر این باورند که اتهامات مربوط به گفتگوی جنجالی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین بسیار جدی است و باید در این باره تحقیقات کاملی انجام شود.

اما ۴۹ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی با برکناری ترامپ از قدرت مخالفت کرده و ۴۳ درصد خواستار برکناری وی شده‌ اند.

همچنین بیش از ۷۵ درصد دموکرات ‌ها از برکناری ترامپ از قدرت حمایت کرده‌ اند؛ ولی این رقم در بین جمهوری خواهان تنها به ۱۱ درصد رسیده است.

بیش از ۵۳ درصد شهروندان امریکا گفته که ترامپ در خصوص پرونده اوکراین به هیچ وجه رفتار صادقانه و قابل اعتمادی نداشته و ۳۸ درصد مخالف این مساله بوده ‌اند.

بعد از گفتگوی تلیفونی ۲۵ جولای ترامپ با رئیس جمهور اوکراین؛ رسانه‌ های خبری امریکا گزارش دادند که ترامپ بارها از رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا درباره اتهاماتی که علیه بایدن و پسرش وجود دارد، تحقیق کند.

اما بخش افکار عمومی امریکا درباره اینکه آیا ترامپ از قدرت برکنار شود یا نه، اختلاف نظر دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *