استقبال سازمان ملل از تصمیم کمیته انتخابات افغانستان

نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان از تصمیم کمیته انتخابات این کشور مبنی بر بررسی مجدد برخی از حوزه‌های رای گیری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، استفان دوجاریک، یکی از سخنگویان سازمان ملل متحد در این باره گفت، هیات نمایندگی سازمان ملل، کمیته انتخابات افغانستان را به اقداماتی در جهت اثبات شفافیت و بی طرفی جریان انتخابات تشویق می‌کند تا بتواند آراء معتبر را از آرای تقلبی تشخیص دهد.

وی افزود، زمان بندی جدید کمیته انتخابات افغانستان برای اعلام نامزد پیروز در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور در ۱۶ سرطان، مناسب است.

این سخنگوی سازمان ملل اظهار داشت، هیات اعزامی سازمان متحد منتظر نتیجه انتخابات افغانستان است که بر اساس قوانین مرتبط و تعهدات سازمان‌های انتخاباتی، رئیس جمهور جدید را جایگزین قبلی خواهد کرد.

پس از افزایش تنش‌های انتخاباتی و تأخیر در اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، دو نامزد این انتخابات با نمایندگان سازمان ملل در کابل دیدار و درباره مسائل مربوط به انتخابات این کشور گفت‎وگو کردند.

اختلافات درباره انتخابات اخیر افغانستان پس از آن اوج گرفت که عبدالله عبدالله رابطه تیم انتخاباتی خود را با کمیسیون مستقل انتخابات به حالت تعلیق در آورد و ناظران انتخاباتی خود را فراخواند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در  (۲۴ جوزا) بین اشرف‎غنی احمدزی و عبدالله عبدالله برگزار شد و پس از آن تیم اصلاحات و همگرایی به ریاست عبدالله عبدالله اعلام کرد این انتخابات با تقلب‌های گسترده‌ای همراه بوده است که نهاد‎های انتخاباتی نیز در این تقلب دخیل بوده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *