استقبال رئیس جمهور غنی از پایان ماموریت ناتو در افغانستان

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان روز پنجشنبه از پایان موافقانه ماموریت جنگی ناتو در کشور استقبال کرد و آن را به ملت افغانستان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ماموریت جنگی قوای ناتو پس از سیزده سال جنگ و نبرد علیه شورشیان در افغانستان روز چهارشنبه رسما به پایان رسید و دوره ماموریت جدیدی را در بخش آموزش نیروهای افغان اعلام کرد.

با این حال اشرف غنی، در یک مراسم ویژه در ارگ ریاست جمهوری گفت که قوای ناتو با آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی، ماموریت نظامی‌اش را در افغانستان بعد از ۱۳سال بگونه‌ی رسمی پایان داد.

رئیس جمهور گفت: افغانستان آزمون بزرگی در بخش انتقال مسالمت آمیز قدرت و مسئولیت‌های امنیتی را به موفقیت به پایان رسانده است.

در ادامه رئیس جمهور از مبارزات و جان فشانی‌های نیروهای امنیتی کشور در راستای دفاع از کشور در جریان سیزده سال گذشته قدردانی کرد و افزود که افغان‌ها به اثبات رساندند که یک ملت مستعمره نیستند.

آقای غنی از تمامی مردم به خصوص رهبران مذهبی کشور خواست که از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت کنند و همچنان از دست‌آوردهای دهه‌ی گذشته و دست‌آوردهای زنان پاسداری نمایند.

همچنین رئیس جمهور بر ضرورت داشتن نیروی نظامی غیرسیاسی تأکید کرده گفت: آنعده از افسران ارتش ملی که طی ۵ سال گذشتنه ارتقا رتبه نداشته‌اند بزودی رتبه‌ی نظامی‌شان را ارتقا خواهند داد.

وی افرود که هیچ واژه‌ای به عنوان تروریست خوب و بد وجود ندارد و از طرف دیگر به کسی اجازه نخواهد داد که از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده کنند و افغانستان هم از همسایه‌های خود چنین توقعی دارد.

آقای افزود که افغانستان قربانی سیاست‌های کشورهای دیگر نخواهد شد و هر کشوری که در پی بی ثبات ساختن افغانستان بوده خود به بی ثباتی مواجه شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *