استقبال ارگ، ازاعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری

ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه ای از اعلام نتایج ابتدائی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامدکرزی رئیس جمهور، اعلام نتایج ابتدائی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را گام دیگری در راه تکمیل شدن پروسه انتخاباتی کشور میداند.

او گفت اشتراک گستردهء مردم در هردو دور انتخابات یکبار دیگر تعهد افغانها را نسبت به تقویت دیموکراسی و تثبیت حاکمیت ملی به نمایش گذاشت.

کرزی خاطرنشان کرده که مردم افغانستان با صبر و شکیبایی و همبستگی منتظر اعلام نتایج ابتدائی انتخابات ماندند، برنده انتخابات زمانی مشخص خواهد شد که نتایج نهائی بعد از رسیدگی به شکایات و جدا کردن آرای درست از نادرست اعلام گردد.

رئیس تاکید کرده که کمیسیون های مستقل انتخاباتی وظیفه دارند تا با شفافیت تمام و با درک مسئوولیت تاریخی خویش تفتیش آرا را به انجام برسانند.

وی ابراز امیدواری کرده کاندیدا ریاست جمهوری نیز با کمیسیون های انتخاباتی در این امر مهم همکاری نموده، پروسه را کامیاب نمایند و آن مطمیناً با در نظرداشت منافع علیای کشور راه تفاهم را نیز در پیش خواهند گرفت.

رئیس می گوید برگزاری انتخابات بدون فداکاری های قوتهای امنیتی افغان ناممکن بود، مردم افغانستان هیچگاهی جان نثاری های فرزندان رشید خود را که برای برگزاری انتخابات قربانی دادند، فراموش نخواهند کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *