استفاده داعش از کودکان عراقی به عنوان سپر انسانی

دیده بان حقوق بشر در عراق اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش ده ها خانواده را که در میان آنها ۳۰۰ کودک وجود دارد در ساحل راست موصل به گروگان گرفته و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه؛ پایگاه خبری الیوم السابع آورده است که دیده بان حقوق بشر به نقل از مردم عراق گزارش داده است که یک گروه سیار ۵ تا ۷ نفره داعش در محله های مسکونی به دنبال کودکان می گردند.

گروه تروریستی داعش روز (۹حمل)؛ ۱۷ کودک را در محله صحت به گروگان گرفته و به والدین آنها گفته است که این کودکان سربازان خلافت هستند و باید به وظیفه خود عمل کرده در کنار افراد مسلح فعالیت کنند.

در این گزارش آمده است که سن این کودکان بین ۱۱ تا ۱۷ سال است و۱۰ کودک معلول نیز در میان آنها وجود دارد که آنها را در مناطق نزدیک خط تماس قرار داده تا در معرض شلیک گلوله یا بمب گذاری قرار بگیرند.

منابع صحی وامداد رسانی با تاکید بر ادامه ارتباط با ساکنان ساحل راست موصل اعلام کردند که شمار کودکان به گروگان گرفته شده از ابتدای آزاد سازی ساحل راست در ۱۹ فبروری (۳۰دلو) تا ۳۰ مارچ (۱۰حمل) بالغ بر ۳۰۰ کودک است که پدر ومادر آنها از کودکان خود بی خبر هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *