کرزی، دستور رهایی دختر متهم به حمله انتحاری را صادرکرد

حامد کرزی، استفادهء کودکان و مجبور ساختن آنان برای انجام حملات انتحاری را عمل خلاف دین مقدس اسلام خوانده و آن را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نیروهای امنیتی پولیس روز گذشته (دوشنبه) یک دختر خرد سال ده ساله را به اسم سپوژمی که مجبور به انجام حمله انتحاری در ولسوالی خانشین ولایت هلمند گردیده بود،بازداشت کردند.

این دختر ده ساله اعتراف کرده که برادرش عضویت گروه طالبان را دارد، او سپوژمی را وادار به انجام حملات انتحاری کرده بود که قبل از رسیدن به هدف توسط پولیس شناسایی و دستگیر شده است هم اکنون این کودک ده ساله به نزد پولیس است.

در همین حال حامد کرزی رئیس جمهوری کشور ضمن اینکه عمل استفاده از کودکان به منظور حملات انتحاری را شدیداً محکوم کرده، گفته است: کودکان که آینده سازان کشور اند باید مورد شفقت قرار گرفته و زمینه تعلیم و تربیت آنان فراهم گردد، نه اینکه برای انجام  حملات انتحاری وسیله قرار گرفته و به هلاکت کشانیده شوند.

رئیس جمهور خطاب به طالبان خاطرنشان کرده که استفادهء کودکان و مجبور ساختن آنان برای انجام حملات انتحاری، عمل خلاف دین مقدس اسلام بوده و در تضاد با فرهنگ و غیرت افغانی است.

کرزی افزوده اگر طالبان این اعمال را انجام نمی دهند پس باید در مخالفت با آن صدای خود را بلند نموده و یکجا با مردم افغانستان، کشور را از بلای تروریزم و خشونت نجات دهند، تا باشد که ما همه یکجا برای آیندهء بهتر اطفال عزیز خویش کار کنیم و کشور خود را از دسیسه بیگانه نجات داده، به رفاه و آبادانی برسانیم.

رئیس جمهور کشور به وزیر امور داخله دستور داده  تا کودک خرد سال را بعد از حاصل کردن اطمینان و گرفتن ضمانت در حضور بزرگان ولایت هلمند به خانواده اش بازگرداند تا مانند سایر اطفال در محیط خانواده و تحت سایهء والدین خویش به زندگی ادامه دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *