کارت‌های رای‌دهی کهنه و فرسوده قابل اعتبار نیست

رئیس اجرایی حکومت جمهوری اسلامی افغانستان می‌گوید استفاده از کارت‌های رای‌دهی کهنه و فرسوده در انتخابات آینده کشور به هیچ صورت قابل قبول نیست و به زودی درباره توزیع شناسنامه‌های الکترونیکنی اقدام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دکتور عبدالله عبدالله امروز چهارشنبه ( ۴ حوت) در مراسم گرامی‌داشت از قیام سوم حوت باشند‌گان کابل سخنرانی کرد.
وی در این مراسم گفت که توزیع شناسنامه‌های برقی خواست اکثریت شهروندان کشور می‌باشد و این مسأله می‌تواند شفافیت انتخابات آینده را تضمین کند.

آقای عبدالله پروسۀ اصلاحات انتخاباتی را به عنوان یکی از تعهدات حکومت وحدت ملی خواند.
وی ضمن تاکید بر اینکه استفاده از کارت‌های رای‌دهی کهنه و فرسوده در انتخایات به هیچ صورت قابل قبول نیست افزود که باید فهرست دقیق رای دهند‌گان تهیه شود.

همچنین وی با اشاره قیام سوم حوت باشند‌گان کابل آن را به عنوان «نقطۀ عطف در تاریخ جهاد و مقاومت مردم افغانستان» یاد کرد.

وی وعده سپرد که برای حفظ دست‌آوردهای جهاد و آرمان‌های شهدا تلاش و مبارزه می‌کند.

از سوی هم رئیس اجرایی کشور با اشاره به اتهامات اخیر پاکستان علیه افغانستان گفت: افغانستان هیچ وقت به دنبال جنگ افروزی نیست؛ اما دفاع از تمامیت ارضی و ارزش‌های ملی را فرض می‌داند.

او خاطرنشان کرد که ما همکاری‌های نیک و سازنده را با کشورهای همسایه به نفع صلح و ثبات منطقه می‌دانیم و در این زمینه آماده همکاری هستیم.

دکتور عبدالله عبدالله دربارۀ جمعیت اسلامی افغانستان گفت: این حزب در تاریخ افغانستان یک تکیه‌گاه برای صلح و ثبات و تعیین سرنوشت مردم افغانستان بوده و نقش تاریخی آن غیرقابل انکار می‌باشد.

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی تاکید کرد: در حال حاضر نیز جمعیت اسلامی یک وزنۀ بزرگ برای تأمین وحدت ملی و عدالت اجتماعی، مبارزه با تروریزم، دولت‌سازی و تقویت دموکراسی در کشور است؛ اما برای حفظ این دست‌آوردها، انسجام و پشتکار در میان رهبران این حزب لازم می‌باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *