استفاده از این دو «دارو»، کرونا را تشدید می​کند

متخصصان امراض عفونی می​گویند که استفاده از «دگزامتازون» و پیچکاری «دیکلوفنَک»، کرونا ویروس را تشدید می‌کند.

به گزارش بخش سلامت خبرگزاری خاورمیانه، بیماری کرونا (کوید۱۹) ممکن است «کم علامت» یا «بی‌علامت» باشد و فرد متوجه نشود که دچار بیماری شده است.

متخصصان بیماری​های عفونی می​گویند که در بسیاری از مواقع که بیمار از ابتلا به کرونا بی​خبر است، احتمال دارد به خودی خود، بیماری با استراحت در منزل، نوشیدن مایعات و دیگر موارد مورد ضرورت بدن برطرف شود.

این متخصصان می​گویند؛ در شرایطی که بیماری «کم علامت» است، استفاده از ادویه توصیه نمی‌شود و افراد می‌توانند از «استامینوفن» استفاده کنند.

به گفته متخصصان، اکثر افراد؛ بیماری را خفیف می​پندارند و خود به خود بهبود می‌یابند؛ ادویه​ای که بتوان مصرف کرد و کمترین عارضه را داشته باشد استامینوفن است؛ اما نباید از ادویه​هایی که به «استروئیدها» معروف هستند، مانند «دگزامتازون» استفاده شود؛ همچنین استفاده از پیچکاری «دیکلوفنَک» نیز توصیه نمی‌شود چون ممکن است تکثیر ویروس بیماری را تشدید کند.

متخصصان در مورد حساسیت​های فصلی (آلرژی) می​گویند: «این بیماران اگر علائم دیگری نسبت به علائم همیشگی خود داشته باشند مطمئنا این علائم آلرژی نیست و باید به داکتر مراجعه کنند».

استفاده از «آنتی‌هیستامین» در تشدید کروناویروس بی​اثر عنوان شده است.

بر اساس معلومات، کرونا یک بیماری ویروسی است و با انجام فعالیت و ورزش بدتر و تشدید می‌شود و نیاز است افراد استراحت داشته باشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *