استعفای هیلی؛ نابودی مثلث تهاجمی ترامپ

South Carolina Governor Nikki Haley speaks at the second day of the Republican National Convention in Tampa, Florida, Tuesday, August 28, 2012. (Harry E. Walker/MCT via Getty Images)

نماینده دایمی امریکا در سازمان ملل متحد به صورت ناگهانی از سمت خود کنار رفت.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، شام دیروز استعفای نیکی هیلی نماینده دایمی کشورش در سازمان ملل را پذیرفته و این خبر را در اختیار رسانه ها قرار داد.

بانو هیلی از جمله مهره های کارآمد واشنگتن در سازمان ملل بود که با برکناری وی، یکی از اضلاع مثلث سیاست خارجی ترامپ لطمه می خورد.

شماری از کارشناسان مسایل امریکا معتقدند که استعفای بانو هیلی به دلیل اختلافات به وجود آمده میان وی و ترامپ بوده است.

همچنین گفته می شود که بانو هیلی به دنبال رسیدن به پست مشخص به ویژه در انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا بوده است و احتمال دارد به این دلیل از سمتش استعفا داده باشد.

این در حالی است که همکاران نزدیک دونالد ترامپ یکی پس از دیگری یا از او جدا میشوند یا مشمول خداحافظی با ترامپ میشوند؛ هرچند این روند در جریان دو سال اخیر در تاریخ این کشور کم سابقه بوده است.

نیکی هیلی دختر خانواده ای بود که از هند به امریکا مهاجرت کرد، وی راه خود به دولت امریکا را با قدرت باز کرد و از تیم نو محافظه کاران است که در راستای طرح های امریکا چه در داخل و چه در خارج از کشور به ویژه در ارتباط با رژیم اسرائیل فعالیت می کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *