استعفای محمود عباس ظرف چند ساعت آینده

مقامات جنبش فتح می‌گویند محمود عباس، رییس جمهور فلسطین اعلام کرده است که دولت وی در ساعات آتی منحل خواهد شد.

مقامات جنبش فتح می‌گویند محمود عباس، رییس جمهور فلسطین اعلام کرده است که دولت وی در ساعات آتی منحل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، چند مقام ارشد جنبش فتح با اشاره به سخنان روز سه شنبه عباس در پانزدهمین کنفرانس شورای انقلابی فتح در شهر رام‌الله در کرانه باختری به نقل از وی گفتند: «دولت فلسطین ظرف ۲۴ ساعت استعفا خواهد داد.»

ناتوانی در اعمال نفوذ و اداره مقتدرانه نوار غزه به عنوان دلیل اصلی اختلاف بین فتح و حماس و علت استعفای نخستین دولت وحدت ملی فلسطین عنوان شده است که در جون ۲۰۱۴ توسط این دو جنبش رقیب تشکیل شد.

امین مقبول، دبیرکل شورای انقلابی فتح که نهاد قانون‌گذاری این جنبش به شمار می‌رود به خبرگزاری فرانسه گفت: «دولت ظرف ۲۴ ساعت آینده استعفا خواهد کرد چرا که این دولت ضعیف است و شانس آنکه حماس اجازه فعالیت به این دولت را در غزه بدهد وجود ندارد.»

مقبول افزود دولت جدید ظرف ۲۴ ساعت تشکیل خواهد شد اما یکی از حضار این کنفرانس که به نامش اشاره نشد از تشکیل دولت در چند روز آینده خبر داد.

حماس و فتح از زمان پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی در جنوری ۲۰۰۶ با یکدیگر اختلاف داشته‌‍‌اند. این اختلاف موجب شد حماس تنها اداره نوار غزه را در اختیار داشته باشد. این در حالی است که جنبش فتح مقرهایی در کرانه باختری تاسیس کرده است.

حماس و فتح در اپریل ۲۰۱۴ توافق کردند به اختلافات خود پایان دهند و مصالحه کنند. این حرکت، تل آویو را خشمگین کرد و این رژیم در واکنش به آن به مذاکرات به اصلاح صلح با تشکیلات خودگردان فلسطین پایان داد.

Author

About Author