استعفای اعضای”حزب متحده قومی پاکستان” ازپارلمان این کشور

الطاف حسین، رهبر حزب متحده قومی پاکستان اعلام کرد که اعضای حزبش با حضور در دفتر مرکزی این حزب در کراچی درخواست‌ خود برای استعفا از پارلمان پاکستان به مسئول دفتر تحویل داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رهبر حزب متحده قومی از اعضای حزبش خواسته است که پس از استعفای شان به سرعت مجلس سنا و پارلمان را ترک کنند.

وی افزود: یک هفته برای اصلاح پارلمان مهلت داده می‌شود و اگر ظرف این مدت پارلمان اصلاح نشود، اعضای حزب متحده قومی مومنت از مجلس ایالتی سند، مجلس ملی و مجلس سنا استعفا خواهند داد.

حزب متحده قومی مومنت در مجلس ملی ۲۴ کرسی در مجلس سنا، ۷ کرسی و در مجلس ایالتی سند، ۹۱ کرسی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فارس، آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که اعضای حزب متحده قومی با حضور در دفتر مرکزی این حزب در کراچی درخواست‌ خود برای استعفا را به «نصرت شوکت» مسئول دفتر تحویل داده‌اند.

الطاف حسین بیان کرد: کشورش توسط یک نظام فاسد اداره می‌شود و حزب متحده قومی مومنت نمی‌تواند همکاری خود با این نظام را ادامه دهد.

وی افزود: نشست مشترک پارلمان یک اجلاس نمایشی برای فریب دادن مردم و حمایت از دولت است.

رهبر حزب متحده قومی خاطرنشان کرد: کشور از چند ماه گذشته در وضعیت بحرانی بسر می‌برد اما اعضای مجلس، وزرا و نخست وزیر در اجلاس‌هایی که برای حل مشکلات مردم تشکیل می‌شود، شرکت نمی‌کنند و حاضر نیستند به امور کشور رسیدگی کنند.

الطاف حسین تصریح کرد: مجلس ملی و مجالس ایالتی میلیاردها کلدارهزینه برای دولت دارد اما ۷۰ درصد کسانی که پست‌های مهم پارلمانی را در اختیار دارند، اطلاعی از مشکلات مردم ندارند.

وی افزود: اعضای مجلس به صورت مافیایی و موروثی و همچنین پرداخت رشوه پست‌های مهم را از آن خود کرده‌اند و با انجام ازدواج‌های فامیلی دولت را به صورت خانوادگی و موروثی در اختیار دارند.

رهبر حزب متحده قومی کشته شدن مردم بی‌گناه که برای اعتراض به دولت در پایتخت پاکستان تحصن کرده بودند را به شدت محکوم کرد.

وی افزود: دولت سعی دارد از اصلاحات ارتش جلوگیری کند تا بتواند به اسم نظام دموکراسی، کمیسیون و رشوه ۵ سال خود را بدست آورد.

الطاف حسین عنوان کرد: وزیر کشور و نخست وزیر در سخنرانی خود در پارلمان اعلام کردند که مخالفان خواهان مذاکره با دولت هستند اما طاهر القادری و عمران‌خان این موضوع را تکذیب کردند که این موضوع دوگانگی در دولت را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

در همین حال گفته می‌شود، صحبت‌های الطاف حسین باعث نگرانی دولت شده و نواز شریف از نماینده خود خواسته ضمن برقراری ارتباط با «عشرت‌العباد» فرماندار ایالت سند و عضو حزب متحده قومی از وی تقاضا کند که برای مذاکره با الطاف حسین میانجیگیری نماید و اختلافات از راه مذاکره حل شود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *