استرالیا تا ۲۰۲۰ به کمک های خود به افغانسان ادامه می دهد

“ماریسه پاین” وزیر دفاع استرالیا در دیدار با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که کشورش تا سال ۲۰۲۰ به کمک های مالی و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهورغنی در سومین روز سفر رسمی اش به استرالیا عصر امروز سه شنبه (۱۵ حمل) با خانم “ماریسه پاین” وزیر دفاع این کشور دیدار کرد.

در این دیدار وزیر دفاع استرالیا سفر آقای غنی را به این کشور در تحکیم روابط دو کشور و گسترش همکاری های همه جانبه، مفید خواند.

همچنین وزیر دفاع استرالیا از تداوم کمک های آن کشور به افغانستان در عرصه های مختلف بخصوص در بخش نظامی به رئیس جمهور غنی اطمینان داد و افزود که کشورش به همکاری های همه جانبه خویش با افغانستان متعهد است.

وزیر دفاع استرالیا گفت که کشورش به کمک های مالی خود را تا سال ۲۰۲۰ در چوکات ماموریت حمایت قاطع به هدف تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد که استرالیا در عرصه مبارزه با تروریزم تعهد قوی دارد و در این راستا منحیث یک شریک استراتیژیک در کنار افغانستان خواهد بود.

وزیر دفاع استرالیا در مورد وسایل پیشرفته خنثی سازی ماین به رئیس جمهور معلومات داد که با توجه به شرایط افغانستان ساخته شده و در اختیار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قرار داده شده است.

همچنین رئیس جمهور غنی از همکاری های استرالیا به افغانستان در عرصه های مختلف بخصوص آموزش نیروهای خاص و همچنان فعالیت ها و قربانی های آنان در ولایت ارزگان قدردانی کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که جنگ جاری در افغانستان جنگ داخلی نیست، بلکه این جنگ تحمیل شده از سوی تروریزم بین المللی و مافیای مواد مخدر است که نیروهای امنیتی و دفاعی ما با شجاعت و قهرمانی در مقابل آنان می رزمند.

رئیس جمهور از کمک کشور استرالیا در عرصه وسایل خنثی سازی ماین تشکر کرد و خاطرنشان نمود که با توجه بر اینکه این وسایل در روشنایی نظریات مسئولین و سربازان افغانستان ساخته شده است، زندگی شمار زیادی از سربازان و افراد ملکی را از خطرات ماین نجات خواهد داد.

رئیس جمهور غنی گفت که انجنیران و افراد تخنیکی استرالیایی با توجه به شرایط افغانستان در عرصه های دیگر نیز می توانند وسایل موثر و همکاری ها را فراهم کنند.

محمد اشرف غنی گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بدون قایل شدن تفاوت، به منظور تامین ثبات و صلح در منطقه و جهان بر ضد گروه های تروریستی مبارزه می کنند و تا نابودی کامل آنان بر مبارزه برحق شان ادامه خواهند داد.

آقای غنی گفت که ۲۰ گروه تروریستی در افغانستان فعالیت دارند و تلاش دارند تا افغانستان را به مرکز بی ثباتی مبدل سازند، اما آنانرا اجازه نخواهیم داد، زیرا ما می خواهیم منطقه را به مرکز اتصال، همکاری های اقتصادی، آسایش، ثبات و تجارت تبدیل نمائیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *