استانبول میزبان نشست صلح افغانستان

ترکیه پس از انتخابات ۳۱ مارچ میزبان نشست سران افغانستان و پاکستان با حضور سران این کشور پیرامون صلح افغانستان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت که کشورش در بهار سال آینده میزبان نشست سه ‌جانبه در مورد صلح افغانستان با طالبان خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه در دیدارش با عمران خان در رابطه به روابط دو جانبه ترکیه ـ پاکستان و مهمترین مسایل و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند و همچنان اظهار داشت که انتظار دارد ترکیه، پاکستان و افغانستان به دستاوردهای خوبی در روند صلح به رهبری افغانستان برسند.

او ضمن تاکید بر برگزاری نشست سه جانبه استانبول پس از انتخابات ۳۱ مارچ گفت که این نشست به استقرار صلح در افغانستان کمک خواهد کرد.

از سویی هم عمران خان، نخست وزیر پاکستان در این دیدار گفت که مردم افغانستان از چندین سال بدینسو در جنگ به سر می برند و زمان آن رسیده است که جامعه جهانی و کشور های همکار به این جنگ خاتمه بدهند.

عمران خان پیش از این نیز بارها گفته بود که با تمام توان از پروسه صلح افغانستان حمایت می کند و نمایندگان آن کشور نیز در نشست ابوظبی با نمایندگان طالبان مسلح دیدار کردند؛ اما استانبول برای اولین بار میزان نشستی پیرامون صلح افغانستان خواهد بود.

ترکیه در حالی از آماده گی برای نشست صلح افغانستان خبر می دهد که در روزهای اخیر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا تاکید کرده است که جنگ افغانستان را باید کشورهای همسایه اش پیش ببرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *