استاد محقق : گسترش فعالیت داعش در شمال افغانستان را نگران‌کننده خواند

استاد محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه افغانستان امروز چهارشنبه (۲۳) عقرب در سومین سیمینار علمی زیر عنوان “مهاجرت، فرصت‌ها وچالش‌ها” صحبت می‌کرد، گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان را نگران‌کننده خواند.

استاد محقق در این سیمینار گفت که « حضور داعش در چندین ولسوالی ولایات فاریاب، سرپل و جوزجان رو به افزایش است ، در آنجا جنگجویان خارجی هستند، از اوزبیکستان تا چچین، تا کشورهای دیگر آسیای میانه، آنجا وجود دارند و هر روز ساحه کار و فعالیت شان گسترده می‌شود.»

در ادامه محقق افزود « حضور روزافزون جنگجویان گروه تروریستی داعش در آن مناطق، سبب شده است که بخش اعظم مردم مناطق اصلی شان را ترک کنند.»

در این مورد حلیمه صدف کریمی عضوی شورای ولایتی جوزجان در گفتگو به خبرگزاری خاورمیانه گفت، در جریان ۶ ماه اخیر بالاتر از ۵ هزار خانواده در اثر جنگ و نا امنی درین ولایت بیجا شده اند و اکنون این خانواده ها بدون سرپناه به سر می‌برند.

همچنان گزارش ها از ولسوالی های درزاب و قوش‌تپه ولایت جوزجان می‌رساند که شماری از اتباع خارجی وارد این ولسوالی‌ها گردیده و افراد تازه جذب شده به گروه تروریستی داعش را  آموزش حملات تروریستی می‌دهند.

رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان با تایید این موضوع در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت، اتباع چچینی، ایرانی، عرب، پاکستانی و اوزبیکستانی در روزهای اخیر وارد ولسوالی های درزاب و قوش‌تپه گردیده و افراد تازه جذب شده به گروه  تروریستی داعش را آموزش حملات تروریستی می‌دهند.

این درحالیست که بر اساس اطلاعات بدست آمده از قوش‌تپه و درزاب، گروه تروریستی داعش بر علاوه باج‌گیری از مردم، مکاتب را به روی دانش آموزان و آموزگاران مسدود ساخته است.

 

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *