اسامی وزرای مهم کابینه جدید مصر اعلام شد

“حازم الببلاوی” نخست وزیر موقت مصر که یک اقتصاد دان لیبرال است، وزرای اصلی کابینه را نیز از میان لیبرال ها انتخاب نمود. وی موظف است تا شش ماه دیگر شرایط را برای برگزاری انتخابات پارلمانی فراهم کند.

 به گزارش خبر گزاری خاور میانه  نخست وزیر موقت  مصر، پست های مهم کابینه این کشور را ، به شرح زیر اعلام کرد.

“احمد قلال” وزیر دارایی، وی از دانشگاه بوستون دکترای خود را دریافت نموده است. وظیفه اصلی وی، بازگرداندن امنیت به اقتصاد این کشور پس از دو سال آشوب سیاسی  تعیین گردید.

“نبیل فهمی” سفیر سابق مصر در ایالات متحده را نیز برای پست وزرات امور خارجه برگزیدند. این سمت از این جهت اهمیت دارد که وزیر جدید باید بتواند روابطش را با دیگر کشورها و قدرت های جهان بهبود بخشد و کمک ۱.۳ میلیارد دلاری را از کشورهای دیگر دریافت کند.

“محمد البرادعی” دیپلمات ارشد سازمان ملل و از لیبرال های مخالف “محمد مرسی” نیز به عنوان معاون رئیس جمهور در امور بین المللی سوگند یاد کرد.

پس از گذشت ۱۲ روز از برکناری مرسی، یک شنبه تنها روزی بود که در آن خشونت و خونریزی اتفاق نیفتاد. گفتنی است در روز سوم جولای ارتش مصر طی بیانیه ای که “عبدالفتاح السیسی” وزیر دفاع، آن را قرائت کرد، مرسی را برکنار و “عدلی منصور” را جایگزین وی نمودند.

گزارش ها حاکی از آن است که بازجویی از مرسی آغاز گردیده است؛ حال آن که آیا مصر به دورانی از آشوب خواهد رسید یا به ثبات نسبی باز می گرد. این امر به اقدامات دولت موقت در خصوص اخوان المسلمین و آرام کردن اوضاع باز می گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *