موشک‌های”یاخونت”حزب‌الله اسرائیل را سرپا وحشت زده کرده است

منابع نظامی رژیم اسرائیل از ترس افسران و فرماندهان ارتش این رژیم نسبت به قدرت نظامی حزب الله به ویژه در اختیار داشتن موشک‌های بسیار پیشرفته یاخونت پرده برداشتند.

منابع نظامی رژیم اسرائیل از ترس افسران و فرماندهان ارتش این رژیم نسبت به قدرت نظامی حزب الله به ویژه در اختیار داشتن موشک‌های بسیار پیشرفته یاخونت پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از سایت خبری النشره، منابع نظامی اسرائیلی عنوان داشتند که حزب الله لبنان در حال حاضر موشک های پیشرفته یاخونت را در اختیار دارد که این مساله باعث می شود تا ارتش اسرائیل ناگزیر سیاست‌ها و استراتژی‌های خود را در قبال جنگ آینده با حزب الله تغییر دهد.

شبکه یک تلویزیون رژیم اسرائیل به نقل از این منابع گزارش داد: این موشک های روسی بسیار پیشرفته عملا به دست حزب الله رسیده است و نیروهای اطلاعاتی اسرائیل تاکنون نتوانسته اند تعداد این موشک‌ها را مشخص کنند .

این منابع تاکید کردند ویژگی موشک های یاخونت دقت بالای آنها و توانایی رادارگریزی‌شان به شمار می آید که تهدید استراتژیکی برای نیروهای دریایی اسرائیل محسوب می‌شود. این موشک‌ها همچنین زیرساخت‌های اقتصادی اسرائیل در حاشیه دریای مدیترانه را مورد هدف قرار می‌دهد.

فرمانده پایگاه دریایی ارتش رژیم اسرائیل در حیفا عنوان داشت که نیروهای دریایی با جبهه سوریه و لبنان براساس تهدیدهای احتمالی موشک‌های یاخونت برخورد خواهند کرد و اطلاعات منتشر شده بیانگر آن است که هر آنچه که حزب الله لبنان می‌تواند از طریق سوریه اسرائیل را تهدید کند در اختیار دارد.

وی همچنین تاکید کرد: جنگ آتی با حزب الله لبنان با جنگ گذشته متفاوت خواهد بود چرا که در حال حاضر حزب الله تجهیزات نظامی پیشرفته در اختیار دارد که تهدیدی ماهیتی برای اسرائیل به شمار می‌آید و موشک‌های زمین به دریای این حزب طی سال‌های گذشته از لحاظ کیفیت و تعداد افزایش یافته است و این مساله نه تنها نیروهای دریایی بلکه سکوهای اکتشاف گاز در دریای مدیترانه را نیز مورد هدف قرار می‌دهد.

این افسر اسرائیلی تاکید کرد: جبهه شمالی یعنی لبنان و سوریه در حال حاضر در مقابل اسرائیل متحد شده‌اند و ما نمی دانیم که جنگ آینده چگونه آغاز می‌شود. فقط این را می دانم که با سلاح ‌های پیشرفته و با قدرت بسیار عالی روبرو خواهیم شد.

وی همچنین تاکید کرد:‌حزب الله لبنان به خوبی می داند که ۵۵ درصد تولید برق در اراضی اشغالی از طریق گاز استخراج شده از دریای مدیترانه صورت می‌گیرد و اگر این سکوها مورد اصابت قرار بگیرند بخش انرژی تقریبا فلج می‌شود.

Author

About Author